شناسهٔ خبر: 50428795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه مجمع جهادگران لرستان در خصوص احیاء جهاد سازندگی

بیانیه تحلیلی مجمع جهادگران لرستان در واکنش به طرح احیای جهاد سازندگی صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آبادۀ به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی لرستان، بیانیه مجمع جهادگران لرستان در واکنش به طرح احیای جهاد سازندگی صادر شد.

در این بیانیه که به نمایندگی از ۲۷۰۰ گروه جهادی لرستان صادر شده، آمده است:

جهاد سازندگی تشکلی مردمی است که به فرمان امام خمینی(ره) برای آبادانی کشور توسط نیروهای خودجوش بنا نهاده شد.

در سالیانی دولت این نهاد عظیم را در وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی را به وجود آورد مقام معظم رهبری در زمان ادغام ۲ وزارت خانه نگرانی خود را از موضوعی که آن را هضم شدن تجربه‌های موفق در ساختار جدید بود عنوان کرد.

رهبر معظم انقلاب در ادامه نگرانی‌های خود برای از بین رفتن فعالیت‌های جهادی طرح بسیج سازندگی را مطرح کردند که آن خدمات بی‌شائبه و آن خیر و برکات از بین نرود.

امروزه هزاران گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت و دارای شناسه عملکردی و ساختاری با حضور، انتخاب و مدیریت نمایندگان گروه‌های جهادی با عنوان مجمع جهادگران در سه سطح شهرستان، استان و کشور به صورت خودجوش در سراسر کشور علاوه بر خدمات عمرانی و کشاورزی در قالب خدمات علمی، فرهنگی و هنری به مردم خدمت می‌کنند و محرومیت‌زدایی را به صورت‌های بسیار نمایان در همه بخش‌ها به وجود آورده‌اند.

بخش عمده حرکت‌های مخلصانه و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها توسط جهادگران بسیج سازندگی رقم می‌خورد. حال که گروه‌های جهادی با نگاه مردمی و تفکر انقلابی به این سطح از شکوفایی و استعداد رسیده‌اند، طرح احیا جهاد سازندگی شنیده و مجدد در حال کلید خوردن است.

در این روزها که زمزمه احیای مجدد جهاد سازندگی به گوش می‌خورد لزوم توجه دوباره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری شدیدا احساس می‌شود و در همین راستا باید قالب احیا به گونه‌ای انجام گیرد که همان دو وجه مردمی بودن و خودجوشی در آن حفظ شود‌. از طرفی قالبی چون تشکیلات اداری، مانع وجودی فعالیت جهادی است و حتی سنگی است بر پای جهادگری که قصد دارد فعالیتی را انجام دهد.

اکنون که نهال حرکت‌های جهادی کشور با رهنمودهای مقام عظمای ولایت به درختی تنومند تبدیل شده است، قرارگیری بدنه جهادی در ساختارهای دولتی و جدا کردن آن از بسیج به منزله گرفتن روح از جسم می‌باشد.

مجمع جهادگران لرستان به نمایندگی ۲۷۰۰ گروه جهادی استان ضمن قدردانی از تلاش و کوشش همه دغدغه‌مندانی که قدم در مسیر احیای این سازمان مقدس نهاده‌اند اعلام می‌دارد که جهاد سازندگی باید مجموعه‌ای باشد از نیروهای جهادی که قصد خدمت بی‌شائبه به مردم را دارند، نه پست‌های سازمانی که قدرت طلبانی آن‌ها را اشغال و هیچ نفعی به حال مردم نداشته باشد.

مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان لرستان

انتهای پیام/

نظر شما