شناسهٔ خبر: 50428364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ارتباطات: در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند

گروه استان ها_ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه خبرگان رهبری، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات پیش از ظهر امروز  در جمع کمیسیون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ سازی آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این فضاها جدی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند و حتی آنهایی که این فضاها را بوجود آورده درصدد فرهنگ سازی و جلوگیری از آسیب‌های آن برآمده‌اند.

زارع پور افزود: طراحان گوگل امروزه با توجه به آسیب‌های موجود در این فضا اجازه هر گونه استفاده‌ای به نوجوانان خود نمی‌دهند و سازوکارهایی برای جستجوی ایمن و اخلاق مدار در آن پی ریزی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: از نظر ما فضای مجازی یک حوزه فرصت ساز است و مزیت‌های آن بیشتر از آسیب‌ها است و این فضا امروزه با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده و به ویژه بعد از شیوع کرونا حضور این فضا در زندگی مردم بیشتر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در دوره جدید پلتفرم‌ها زندگی بشر را مدیریت می‌کنند و حکمرانی به دست آن‌ها افتاده است و امروز مرز کشورها جایی است که این پلتفرم‌ها وجود داشته و کاربر می‌گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به قم با آیات علوی گرگانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

انتهای پیام/452/ش

 

نظر شما