شناسهٔ خبر: 50428276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت حرم شاهچراغ(ع):‌ منافع شخصی در کار تشکل‌ها وارد نشود

شیراز- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت:‌ هر تشکل، نهاد و انجمن مناسب با جایگاه خودش باید شرح وظایف داشته باشد، در این صورت می‌توان هدفمند و بدون موازی‌کاری پیش رفت و باید توجه داشت که منافع شخصی نباید در کار وارد شود.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی و امور بین الملل این آستان مقدس در مطلب ارسالی روز پنجشنبه از قول حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در نشست با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات و سازمان های فارس خطاب به اعضای این اتحادیه افزود: در تشکیلات مردم نهاد باید دقت شود منافع شخصی در کار وارد نشود و آن را مختل نکند.
وی با تاکید بر لزوم قاعده‌مندی و سازمان یافتگی تشکیلات گفت:‌  سازمان تبلیغات اسلامی باید شرح وظایف اتحادیه ها و انجمن ها را مشخص کند تا کارها بخوبی انجام شود.

نقش مکمل سپاه و ارتش موجب هراس استکبار است
 تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی جانفشانی‌های نیروهای ارتش، سپاه و انتظامی برای تامین امنیت کشور گفت: آنچه که موجب نگرانی استکبار جهانی است، این است که دو قدرت نظامی داریم؛ سپاه و ارتش که مکمل هم هستند و نتیجه این می‌شود که باعث وحشت دنیای استکبار شده اند.
دکتر کلانتری، به الهام بخشی ایران اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و شکل‌گیری جنبش‌هایی همچون حزب الله لبنان را از نمونه های انقلاب اسلامی جهان شمول برشمرد.

ایمان و باور به کار، زمینه‌ساز ثمربخشی اقدامات
تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) در این نشست همچنین با اشاره به کثرت تشکل ها و نهادهای مردم نهاد در کشور گفت: تعدد تشکل ها، اتحادیه ها، گروه ها و کمیته های مختلف در کشور به این دلیل است تا سلایق مختلف و همه تفکرها و دیدگاه ها را در برگیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با اشاره به آیه ۲۸۵ سوره مبارکه بقره گفت:‌ هر کاری برای به نتیجه رسیدن، یک شرط اول دارد؛ اینکه اول، فرد باید به کار خودش ایمان و باور داشته باشد.
وی ادامه داد:‌ انقلاب شاهچراغ (ع) با اشاره به انقلاب پیامبر گرامی اسلام (ص) در شبه جزیره عربستان در دوران جاهلیت، اعتقاد و ایمان پیامبر را زمینه ساز این انقلاب جهان شمول دانست.
کلانتری ادامه داد: امام خمینی(ره) در مدت زمانی کوتاه، توانستند بزرگترین انقلاب عصر حاضر را انجام دهند؛ ایشان شخصیتی عارف، فقیه و روحانی مملو از معرفت و شناخت بودند که به هیچ وجه تزلزل درکارشان نبود. امام خمینی(ره) در ابتدا شاه را نصیحت و خطاب کردند و بعد وارد فاز برخورد انقلابی شدند.

نظر شما