شناسهٔ خبر: 50428226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان

آیت الله فلاحتی : خدمت در نظام اسلامی افتخاری بزرگ

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان گفت : شکل گیری نظام اسلامی جزو آرزو‌های ایرانیان بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله فلاحتی: خدمت در نظام اسلامی افتخاری بزرگبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تودیع و معارفه استاندار ، خدمت در نظام اسلامی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: شکل گیری نظام اسلامی جزو آمال و آرزو‌های ایرانیان و علما بود که تحقق آن بسیار ارزشمند است و باید قدرش را بدانیم.
آیت الله فلاحتی به شرایط گیلان هم اشاره کرد و گفت: شرایط اقلیمی و جغرافیایی گیلان به گونه‌ای بود که باید به آن توجه ویژه می‌شد، اما امروز مشکلات عمده‌ای در حوزه زیست محیطی گریبان استان را گرفته است.
وی بر بررسی راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات به ویژه آلودگی دو رودخانه مهم رشت و تالاب بین‌المللی انزلی و همچنین زباله سراوان تاکید کرد.
آیت الله فلاحتی : خدمت در نظام اسلامی افتخاری بزرگنماینده، ولی فقیه در گیلان انتخاب مدیران پاک دست و حاضر در میدان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه‌های مختلف تولید، منابع انسانی و صادرات بهره برد.
آیت‌الله پروایی یکی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم، با ذکر برخی اولویت‌های استان، گفت: تحول محسوس مدیریتی در سطح استان با استفاده از جوانان مومن و متخصص از مهم‌ترین اولویت‌های امروز گیلان است.
وی بعضی از این اولویت‌ها را خواسته مردم از دولت انقلابی خواند و افزود: پرهیز از هرگونه رانت و رانت خواری و دوری از کسانی که به دنبال سهم خواهی از انقلاب هستند نیز از خواسته‌های مهم است.
وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان را از دیگر اولویت‌های اصلی گیلان عنوان کرد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ، با اشاره به برخی ظرفیت های استان ، گفت : از ظرفیت های استان به ویژه در بخش گردشگری به خوبی استفاده نشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفری با اظهار تاسف از زندگی نامناسب جنگل نشینان و ساحل نشينان افزود : چرا نباید از استعدادهای طبیعی و منابع انسانی مناسب به بهترین شکل بهره برداری کرد.

وی از دولت خواست نگاه ویژه و مستمری در حوزه های عقب ماندگی استان داشته باشد.

چگینی نماینده رودبار ، دلخوش نماینده صومعه‌سرا و کوچکی نژاد ، یکی از نمایندگان شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مجمع ، در در این مراسم ، با بیان برخی مشکلات ، توجه به ظرفیت ها و افزایش بودجه در حوزه های گوناگون را خواستار شدند.

نظر شما