شناسهٔ خبر: 50428177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اولین جشنواره عکس نگاه نار شهرستان تفت برگزار می‌شود

حمید رضا دهقان

اولین جشنواره عکس نگاه نار شهرستان تفت به همت انجمن عکاسان این شهرستان و بسیج رسانه تفت با هدف شناساندن این شهرستان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«یوسف علی شکوفر» رئیس این جشنواره در نشستی با خبرنگاران که در محل مجتمع تفریحی گردشگری آریا باغ(آقا هاشم) تفت برگزار شد، در این باره گفت: این جشنواره در چهار موضوع «سنت انار چینی تفت»، «انار و تاریخ تفت»، «انار و مردم و فرهنگ تفت» و «انار و زیبایی‌های تفت» برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه به دبیرخانه دائمی انجمن واقع در دانشکده قنات تفت یا به صورت مجازی از طریق شماره‌ تلفن ۰۹۱۳۲۵۵۹۰۷۹ ارسال کنند.

شکوفر اعلام کرد: هر هنرمند می‌تواند پنج قطعه عکس را به‌ همراه تصویر کارت ملی خود به‌ صورت فشرده‌شده برای شرکت در این جشنواره ارسال کند.

وی با بیان این که آثار ارسالی هنرمندان طی روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان‌ماه توسط سه داور برجسته در حوزه عکاسی مورد قضاوت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در اختتامیه جشنواره که به دلیل شرایط کرونایی هنوز تاریخ آن مشخص نیست، سه نفر برگزیده و سه نفر نیز به‌ عنوان شایسته معرفی و تقدیر خواهند شد.

رئیس نخستین جشنواره عکس نگاه نار تفت اظهار کرد: در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره، یک دوره آموزشی و احتمالاً یک کارگاه عملی برگزار و همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده و عکس‌های قدیمی تفت دایر می‌شود.

«حمید سعیدی» مدیر اجرایی جشنواره نیز در این نشست گفت: شهرستان تفت در هنر عکاسی دارای یک سبقه طولانی است  که آثار بجا مانده از این شهرستان طی سالیان دور، موید همین مطلب است.

وی افزود: این جشنواره به‌ دنبال افتتاح انجمن عکاسان شهرستان تفت که به‌ تازگی مجوز خود را دریافت کرده و هم‌زمان با فعالیت مجدد بسیج رسانه این شهرستان با همکاری این دو بخش برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌ که این جشنواره محدود به شهرستان تفت نمی‌شود و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی شهرستان تفت از طریق هنر عکاسی، ظرفیت‌سازی در حوزه عکاسی و رسانه در این شهرستان و همچنین هم‌افزایی رسانه‌ای در شهرستان تفت و استان یزد اعلام کرد.

سعیدی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره منجر به خروجی‌های خوبی در راستای اهداف آن باشد.

انتهای پیام

نظر شما