شناسهٔ خبر: 50427765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۴۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۴۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی امسال از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

صاحب‌خبر -

دکتر «سیروس سلمان‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۴ میلیون و ۴۰۲ هزار قطعه طیور امسال درکشتارگاه‌های استان مرکزی وارد شده و ۳۰ هزار و ۳۰۶ تن گوشت طیور استحصال شد.

وی ادامه داد: ۲۱۷ هزار قطعه طیور به وزن ۳۴۷ تن در بازرسی و نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های استان مرکزی ضبط و ۱۱۵ تن پودر گوشت از این فرآورده‌ها برای مصارف صادراتی و خوراک دام و آبزیان تولید شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۶۸ هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و سنگین نیز امسال در ۱۶ کشتارگاه دام این استان تحویل شد و با کشتار این دام‌ها هفت هزار و ۵۵۳ تن گوشت به‌دست آمد.

سلمان‌نژاد افزود: ۶۰۸ راس دام سبک و سنگین به وزن ۵۴ تن در جریان نظارت بهداشتی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از کشتارگاه‌های استان به‌دلیل بیماری‌های انگلی و لاغری مفرد ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵۳ مورد بازدید امسال از سوی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از واحدهای تولید، نگهداری، حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام و در این بازرسی‌ها ۸۶۲ مورد نمونه‌برداری انجام و با ۹۴۹ مورد غیر بهداشتی برخورد و ۱۱۸ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۹ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در این بازدیدها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما