شناسهٔ خبر: 50427082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۳۰۰ قلم انواع تجهیزات اساسی بین زلزله‌زدگان کوهرنگ توزیع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ قلم انواع تجهیزات اساسی بین زلزله‌زدگان زمین‌لرزه اخیر در شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این تعداد اقلام اساسی شامل ۱۶۸ دستگاه چادر، یک‌هزار و ۳۰۰ تخته پتو، ۳۳۵ تخته موکت ۶ متر مربعی، ۳۲۸ شعله چراغ گرمایشی والر، ۹۱ سِت انواع ظروف، ۱۴ شعله هیتر (بخاری) برقی، ۵۰ گالن آب و هشت کُلمن آب بوده است.

وی افزود: از ابتدای وقوع زمین‌لرزه اخیر کوهرنگ تاکنون ۲ هزار و ۷۷۰ قوطی انواع کنسرو خوراکی، ۵۸۰ کیلوگرم برنج و ۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته برای معیشت زلزله‌زدگان توزیع شد.

کیانی تصریح کرد: در این مدت یک‌هزار و کیلوگرم نایلون برای پوشش و حفاظت چادرها، وسایل و تجهیزات زلزله‌زدگان در برابر بارش‌های احتمالی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این میزان چادر، تجهیزات و اقلام خوراکی به زلزله‌زدگان ۲۲۳ روستای شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد و امدادرسانی به خانوارهای خسارت‌دیده ناشی از این زمین‌لرزه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ۲۱ گروه امدادی از جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی به مردم زلزله‌زده کوهرنگ فعالیت دارند.

کیانی تاکید کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر در چهار ساعت ابتدایی وقوع این زمین‌لرزه با حضور در تمامی روستاهای این منطقه ارزیابی اولیه را انجام دادند و پنج مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان در این مدت ارزیابی خسارت وارد شده و خدمات‌رسانی به یک‌هزار و ۴۵۰ خانوار زلزله‌زده کوهرنگی را انجام داده است.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین‌لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز  ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود و خسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه‌ها به‌طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان تویع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما