شناسهٔ خبر: 50426940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

گیلان زیرساخت مناسبی در حوزه گردشگری ندارد

حجت الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان هیچ زیرساخت مناسبی در حوزه گردشگری ندارد گفت: وزیر کشور باید یک برنامه و زمان اساسی برای بررسی مشکلات گیلان بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (پنج‌شنبه، 6 آبان) در جلسه تودیع و معارفه استاندار گیلان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم به وزیر کشور اظهار داشت: از استاندار قبل که زحمات زیادی برای گیلان داشتند نهایت تشکر و قدردانی را دارم و به استاندار جدید هم تبریک می‌گوییم.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تجربیات استاندار جدید گیلان برای جبران عقب ماندگی های گیلان را خواستار شد و عنوان کرد: سرزمین گیلان استعدادهای درخشانی دارد که شکوفا شده و در برخی موارد هم اصلا بالفعل نشده است.

 

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: ما از مشکلات و چالش‌هایی می‌گوییم اما در واقع برای برون رفت از مشکلات استان هیچ راه درستی را تبیین نکرده ایم.

 

وی با بیان اینکه وزیر کشور باید یک وقتی اساسی برای بررسی مشکلات گیلان بگذارد افزود: هنوز در گیلان هیچ زیرساخت مناسبی در حوزه گردشگری وجود ندارد و این زیبنده استان نیست.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه در حوزه های تقنینی و اجرا یک پارادوکسی در کشور و گیلان وجود دارد ابراز داشت: در گیلان نگاه امنیتی وجود دارد و نمی توانیم از حوزه منابع طبیعی استفاده کنیم.  

 

نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس در ادامه تصریح کرد: گیلان هشت هزار شهید داده اما امروز بخش زیادی از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

 

وی گیلان را استانی سرشار از موهبت و ثروت دانست و با بیان اینکه این استان نتوانسته قدرالسهم خود را بگیرند اضافه کرد: از دولت انتظار داریم برای جبران عقب ماندگی های گیلان توجه و نگاهی مستمر و پیگیر داشته باشد.

 

صفری ملک میان بازید میدانی از گیلان و توجه به مشکلات آن را خواستار شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم جلسات خوبی برگزار تا فواید آن نصیب استان گیلان و مردم ولایتمدارش شود.

 

* بسیاری از مناطق گیلان با تنش آبی مواجه هستند

«مهرداد گودرزوند چگینی» نیز در این جلسه ضمن عرض سلام و خیر مقدم به وزیر کشور و سایر مهمانان داخل جلسه اظهار داشت: دولت مردمی، استانداری بومی و پرتلاش را برای گیلان انتخاب کرد و از دولت بابت این اقدام تشکر میکنیم.

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس ضمن آرزوی توفیق برای استاندار جدید گیلان یادآور شد: متاسفانه زیبایی های طبیعی و موقعیت و شرایط ژئوپولتیکی گیلان به نحوی است که مشکلات آن دیده نشود.

 

وی یکی از مشکلات اساسی گیلان را معضل پسماند اعلام کرد و با بیان اینکه در شهر رشت چیزی به عنوان مدیریت پسماند وجود ندارد افزود: انتظار داریم یکصد میلیارد تومان به شهر رشت جهت رفع این مشکلات داده شود تا شاهد چالش‌های بعدی در آن نباشیم.

 

گودرزوند چگینی رانش را مشکل بزرگ دیگر استان دانست و با تاکید بر اینکه بسیاری از روستاها به همین علت در حال تخلیه هستند عنوان کرد: بسیاری از مناطق گیلان با تنش آبی مواجهند اما نجیب بودن مردم باعث شده کسی از گرفتاری های آنان در کم کشور باخبر نشود.

 

* شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی هستیم

«سید کاظم دلخوش اباتری » نیز در این جلسه از زحمات استاندار سابق تشکر کرد و اظهار داشت: سه نفر برای تصدی پست استانداری  گیلان پیشنهاد شده بود و همه روی انتخاب آقای عباسی اتفاق نظر داشتند. 

 

نماینده مردم شهرستان های صومعه سرا در مجلس تدوین قانون برنامه بودجه را متذکر شد و افزود: سال گذشته مصوبات خوبی برای گیلان در حوزه ساماندهی رودخانه ها داشتیم اما باید در دفتر وزیر کشور کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم از منابع ملی برای گیلان استفاده بیشتری ببریم.

 

دلخوش اباتری با تاکید بر اینکه شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی هستیم ادامه داد: مشکل اعتبارات گیلان را باید در قانون بودجه حل کنیم و این مهم فقط با همکاری دولت و وزیر کشور محقق می‌شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از افزایش تعرفه های برق مردم به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: روز به روز شاهد گرانی کالاها هستیم در حالیکه رقم یارانه ها واقعا خجالت آور است و از وزیر کشور و دولت انتظار داریم چون واقعا مردم به آنها دل بسته‌اند.

 

وی جدیت در کار حضور درست در کار و استفاده از نیروهای توانمند را از استاندار جدید گیلان خواستار شد و اذعان کرد: در گیلان ما مدیران و جوانانی کارآمد داریم و از وزیر کشور می‌خواهم به جای استفاده از برخی افراد از این نیروها استفاده شود.

 

*زیرساخت های گردشگری گیلان دچار کمبود است

«جبار کوچکی نژاد» نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم گیلان در انتخابات واقعا سنگ تمام گذاشتند افزود: گیلان با توجه به جمعیتش رتبه اول را در انتخاب رییس جمهور داشتند و حضورشان پرشور بود.

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: از دولت، وزارت کشور و تمام شخصیت های اثرگذار تشکر می‌کنم که استانداری بومی برای گیلان انتخاب کردند و به خواست دلسوزان توجه کردند.

 

وی رسیدگی به مشکلات گیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی را هم لازم دانست و خاطرنشان کرد: گیلان در بسیاری شاخص ها پایین است و حوزه گردشگری سرآمد تمام این کمبودها محسوب می‌شود.


 

پایان پیام/84

نظر شما