شناسهٔ خبر: 50425911 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازدید رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از گمرک بازرگان

علی غیور

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سفر کاری خود به شمال استان با حضور در گمرک بازرگان به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و چندین نفر از مدیران کل مرتبط استان از قسمتهای مختلف این گمرک بازدید و از نزدیک از روند ورود و خروج کالا و نحوه ترانزیت کالا اطلاع حاصل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این بازدید ضمن رویت انبارهای گمرک با مدیران گمرک بازرگان هم صحبت و در خصوص برخی مشکلات و مسائل آن با آنها گفتگو کرد.

عتباتی پس از بازدید از گمرک بازرگان در جلسه بررسی مشکلات گمرک بازرگان که با حضور مدیران کل مرتبط، در  سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار می شد شرکت کرد.

رئیس دادگستری استان در این جلسه با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه قانونی خود در حفاظت و صیانت از حقوق عامه می تواند به گمرک بازرگان که نقش موثری در تجارت داخلی و خارجی دارد در رفع مشکلات کمک کند.

وی افرود، می توان بسیاری از مشکلات گمرک بازرگان را با استفاده از ظرفیت های استانی حل کرد و اقدامات بسیاری در راستای تسهیل ترخیص و نظارت انجام داد، مانند حذف تشریفات زائد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه تاکید کرد، پایشهای تصویری بسیار دارای اهمیت می باشند و باید به صورت دقیق و وسیع تقویت شوند.

وی ادامه داد، تقویت یگان حفاظت گمرک و ارتباط سازنده با سایر نهادها و هم پوشانی با سایر نهادها نیز بسیار اهمیت دارد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد، حمایت از سرمایه گذاری و حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه تکلیف دستگاه قضایی است و بدین منظور قاضی ویژه برای گمرک بازرگان تخصیص خواهیم داد.

عتباتی در پایان از مسئولین خواست از ظرفیت خود در حل مشکلات و خلاهای گمرک بازرگان استفاده کنند.

در ادامه مجیدی دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت، در تجارت اولویت سرعت است و تمام دستگاهها در تحقق سرعت در تجارت از مرز بازرگان باید پای کار بیایند.

وی افزود، پلیس امنیت حتما با توجه به شیوه نامه ها در محل های تعیین شده مستقر شوند و یگانهای حفاظت باید تجهیزات کافی داشته باشند.

عبدالرحیمی مدیر عامل منطقه آزاد ماکو نیز در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از زحمات رئیس کل دادگستری استان در برقراری قانون و استقرار عدالت در منطقه و پشتیبانی واقعی دستگاهها در تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت، این جلسه فتح بابی خواهد بود برای تعامل بیشتر سازمان منطقه آزاد با دستگاه قضایی استان.

وی در ادامه گزارشی از هجم مبادلات گمرک بازرگان ارائه نمود و گفت، گمرک بازرگان دارای 26 میلیارد دلار تراتزیت خارجی است و در شش ماهه اول سال پنج میلیارد و نیم متر مکعب از این گمرک گاز صادر گردیده است که مبلغی بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون دلار است،همچنین در شش ماهه اول سال 143 هزار کامیون از این مرز تردد نموده اند.

عبدالرحیمی در پایان از هوشمند شدن نوبت دهی با مشارکت بخش خصوصی در گمرک بازرگان خبرداد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما