شناسهٔ خبر: 50425688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیت الله کلانتری:

سپاه و ارتش مکمل هم هستند و موجب وحشت دنیای استکبار شده‌اند

تولیت آستان شاهچراغ (ع) گفت: آنچه لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته، این است که دو قدرت نظامی داریم، سپاه و ارتش که مکمل همند و نتیجه این می‌شود که باعث وحشت دنیای استکبار شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در جلسه با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی ادارات و سازمان‌های فارس، با اشاره به کثرت تشکل‌ها و نهاد‌های مردم نهاد در کشور گفت: تعدد تشکل ها، اتحادیه ها، گروه‌ها و کمیته‌های مختلف در کشور به این دلیل است تا سلایق مختلف و همه تفکر‌ها و دیدگاه‌ها را در بر بگیرد.

او با بیان اینکه این تعدد در نیرو‌های نظامی کشور نیز وجود دارد، گفت: آنچه لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته، اینست که دو قدرت نظامی داریم، سپاه و ارتش که مکمل همند و نتیجه این می‌شود که باعث وحشت دنیای استکبار شده اند. حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و فاطمیون افغانستان از نمونه‌های این انقلاب اسلامی جهان شمول است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با بیان اینکه شرط اول به نتیجه رسیدن کار، ایمان و باور فرد به خودش است، به آیه ۲۸۵ سوره مبارکه بقره خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید " این رسول (ص) به آنچه خدا بر او نازل کرده ایمان آورده و مؤمنان نیز همه به خدا و فرشتگان خدا و کتب و پیغمبران خدا ایمان آوردند".

او ادامه داد: انقلاب بزرگ اسلام را شخصیت پیامبر (ص) بوجود آورد. چون خود پیامبر (ص) سراپا اعتقاد و ایمان بود و توانست در جاهلیت عرب در شبه جزیره عربستان انقلاب ایجاد کند. رسالت پیامبر در طول ۲۳ سال، کل جهان را فراگرفت.

کلانتری با اشاره انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) در مدت زمانی کوتاه، توانستند بزرگترین انقلاب عصر حاضر را انجام دهند. ایشان شخصیتی عارف، فقیه و روحانی مملو از معرفت و شناخت بودند که به هیچ وجه تزلزل درکارشان نبود. امام خمینی (ره) در ابتدا شاه را نصیحت و خطاب کردند و بعد وارد فاز برخورد انقلابی شدند.

او گفت: خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند که با فرعون با زبان نرم سخن بگو. کاری که حضرت امام (ره) در مرحله اول کردند انجام همان وظیفه الهی خود بود و احترام گذاشتند و، چون طاغوت، حرف شنوی نداشت، ریشه اش را زدند. تا امروز که ۴۴ سال از انقلاب گذشته، همه قدرت‌های جهان، تمام فکر و اقدامشان دشمنی با انقلاب اسلامی است که ریشه آن را بزنند، که نه‌تن‌ها موفق نشده اند، بلکه انقلاب قوی‌تر شده است.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) افزود: نکته دیگری که همواره باید مدنظر قرار گیرد، لزوم قاعده‌مندی و سازمان یافتگی تشکیلات است. باید شرح وظایف ها، کاملا مشخص شده باشد.

کلانتری اضافه کرد: هر تشکل، نهاد و انجمن مناسب با جایگاه خودش باید شرح وظایف داشته باشد. در این صورت می‌شود هدفمند و بدون موازی‌کاری پیش رفت. سازمان تبلیفات اسلامی هم باید شرح وظایف اتحادیه‌ها و انجمن‌ها را مشخص کند تا کار‌ها بخوبی انجام شود. نکته مهم دیگر اینکه، در تشکیلات مردم نهاد باید دقت شود منافع شخصی در کار وارد نشود و آن را مختل نکند.

انتهای پیام/

نظر شما