شناسهٔ خبر: 50425233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفاع صنعاء از وزیر لبنانی در پی هجمه ریاض و متحدانش به وی

یک منبع در دفتر نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن محکوم کردن حمله رسانه‌ای سعودی‌ها به وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، از مواضع وی در قبال یمنی‌ها قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه، منابع رسانه‌ای نزدیک به سعودی در لبنان به وی حمله کردند و مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» (جزئیات بیشتر).

پس از کشورهای کویت، عربستان سعودی، امارات و بحرین سفرای لبنان در کشورهای خود را فراخواند و به این اظهارات اعتراض کردند.

همچنین روزنامه «عکاظ» گزارش کرد،  گروه رسانه‌ای «ام بی سی» (متعلق به سعودی) تصمیم گرفت که دفاتر خود در لبنان را ببندد و تجهیزاتش را به ریاض منتقل کند.

واکنش صنعاء

در این این حملات به وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، یک منبع در دفتر نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن «عبدالعزیز بن حبتور» با جرج قرداخی در مقابله با این حملات ابراز همبستگی کامل کرد.

این منبع به خبرگزاری «سبأ»، گفت، حمله‌ای که رسانه‌های سعودی و بوق‌های آن علیه یک شخصیت رسانه‌ای و ملی‌گرا که به انسان‌دوستی و حرفه‌ای بودن به دور از هوس و منافع یا گرایش‌های شخصی معروف است، محکوم است.

منبع مذکور در ادامه به نیابت از ملت مقاوم یمن از موضع حکیمانه قرداحی و درخواست وی برای توقف جنگ طالمانه به یمن قدردانی کرد و گفت، اموال کشورهای حاشیه خلیج فارس حتی مساوی با یک قطره از خونی نیست که در جبهه‌ها در دفاع از عزت و ملت یمن ریخته می‌شود.

وی افزود، کسانی که به یمن حمله و آن را آواره و نیز ملت یمن را محاصره کردند حتما پشیمان خواهند شد.

اتحادیه اصحاب رسانه در یمن

اتحادیه اصحاب رسانه در یمن نیز در بیانیه‌ای با جرج قرداحی اعلام همبستگی کرد و در ادامه خواستار تحرک رسانه‌ای عربی و بین‌المللی گسترده برای افشای جنایات ائتلاف سعودی و آمریکایی در طول هفت سال گذشته علیه ملت یمن شد.

انتهای پیام/

نظر شما