شناسهٔ خبر: 50425004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لیگ برتر؛

خوشحالی هواداران پرسپولیس از شکست نساجی مثل شادی عبدی | نمایش تیم یحیی امیدوارکننده نیست

پرسپولیس با ۲گل عبدی ۶امتیازی شد اما مهدی به‌خاطر همشهری‌هایش خوشحالی نکرد و هواداران هم به‌خاطر نمایش کم‌فروغ تیم‌شان مردد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته دوم لیگ برتر دیشب با انجام دو بازی به پایان رسید و پرسپولیس با برتری مقابل نساجی به جمع تیم‌های ۶امتیازی اضافه شد. در آخرین روز از هفته دوم، در اراک و تهران دو تیم میزبان توانستند میهمانان خود را با شکست بدرقه کنند. به این ترتیب پرسپولیس به جمع صدرنشین‌ها اضافه شد و فولاد خوزستان هم با شکست عجیب ۳ بر صفر در اراک در کمال ناباوری بعد از دو هفته بدون امتیاز ماند! تیمی که در دو فصل گذشته با جواد نکونام سهمیه آسیا گرفته بود، حالا بعد از دو هفته با عبدالله ویسی بدون امتیاز و با ۶گل خورده قعرنشین لیگ است. سال‌ها بود کسی فولاد را در آن منطقه از جدول ندیده بود.

نمایش پرسپولیس قهرمانانه نبود

پرسپولیس که در هفته اول فولاد را در اهواز برده بود در هفته دوم از نساجی ۳امتیازی میزبانی کرد. ساکت الهامی سرمربی نساجی پیش از مسابقه تاکید کرده بود این یک بازی کاملا فیزیکی خواهد بود و در همان نیمه اول مشخص شد منظور او چه بوده است. بازیکنان نساجی دستور داشتند در هر نقطه از زمین بازیکنان صاحب توپ پرسپولیس را با خطا متوقف کنند و همین تاکتیک باعث شد شاهد یکی از پرخطاترین بازی‌های لیگ باشیم. در مسابقه‌ای که پرکارترین چهره‌اش داور بازی بود، پرسپولیس نتوانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه میهمانش خلق کند اما از همین تک‌موقعیت‌ها در نیمه اول به ۲گل رسید که یکی از آنها با اشتباه داوری مردود شد.

نیمه دوم با گلزنی تیم میهمان آغاز شد و نساجی نشان داد در خط حمله هم می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. گل کریم اسلامی، هم این بازیکن را در هفته دوم ۲گله کرد و هم سرخپوشان را برای برگرداندن نتیجه به تقلا انداخت. پرسپولیس با ۲تعویض و آوردن آقایی و نعمتی دقایقی بعد به گل رسید که زننده این گل باز هم مهدی عبدی بود. بازی با همین گل‌ها و با نتیجه ۲-۱ به پایان رسید اما نمایش پرسپولیسی‌ها چندان امیدوارکننده نبود و هواداران این تیم را برای روزهای سخت آینده تا حدودی نگران کرد.

تیم یحیی برای رقابت با سپاهان و استقلال و ادامه روند قهرمانی‌هایش نیاز به صلابت بیشتری -به‌خصوص در خط دفاعی- دارد. بهترین خط دفاعی فصل گذشته، در فصل جدید هنوز موفق به کلین‌شیت نشده و در هر بازی یک گل دریافت می‌کند.

تیم یحیی دیشب با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان و گل‌گهر در رتبه سوم جدول قرار گرفت اما در صورت ادامه این روند در هفته‌های آینده به مشکل خواهد خورد. سرخپوشان هفته آینده باید در اراک به مصاف آلومینیوم بروند که دیشب با ۳گل پیروز شد و هفته بعد هم میزبان گل‌گهر خواهند بود.

نظر شما