شناسهٔ خبر: 50424932 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی ذوب آهن: بومی‌سازی اولویت ما در لیگ برتر والیبال زنان است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن گفت: فلسفه بازی ذوب آهن در لیگ برتر قهرمانی در هر فصل نیست و به دنبال ارتقای سطح بازیکنان بومی و ایجاد نسل جدید برای پشتیبانی از تیم هستیم.

صاحب‌خبر -

فریبا صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطلاعات خوبی از پنج تیم در لیگ برتر این فصل از والیبال زنان داریم. همچنین تیم مس کرمان را به دلیل آنکه در لیگ دسته یک بود، می‌شناسیم. برخی از تیم‌ها از بازیکنان رده سنی امید و جوانان بهره برده‌اند و حضور این بازیکنان در لیگ برتر می‌تواند در توسعه والیبال و ایجاد انگیزه و ارتقای دانش فنی بازیکنان موثر باشد.

وی افزود: از برخی تیم‌ها شناخت کافی نداریم و فقط می‌دانیم از بازیکنان تیم امید بهره برده‌اند. افزایش تعداد تیم‌ها و برگزاری مرحله پلی‌آف در لیگ برتر والیبال اتفاق مثبتی است. وقتی تعداد تیم‌ها بیشتر باشد، بازی‌های بیشتری خواهیم داشت و این امر فرصت خوبی برای صعود تیم‌ها به رده بالای جدول فراهم می کند.

سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن درباره ترکیب تیم خود در این فصل از لیگ برتر گفت: مانند فصل گذشته ترکیب تیم ذوب آهن از بازیکنان بومی است. ۱۵ بازیکن بومی و سه بازیکن غیربومی برای تیم ما بازی می‌کنند.

وی یکی از نکات مثبت لیگ برتر والیبال زنان را تغییر شیوه برگزاری بازی‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: در فصل گذشته بازی‌های لیگ به صورت متمرکز برپا می‌شد اما این فصل مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود بنابراین شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد. فلسفه لیگ برتر والیبال زنان، برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت است و باید یک تیم میزبان و یکی مهمان باشد تا به جذابیت بازی‌ها افزوده شود.

صادقی گفت: در این فصل ترکیب اصلی تیم‌ها خیلی تغییر نکرده و تنها بازیکنانی که در پیکان بودند به تیم باریج اسانس کاشان ملحق شدند و پیکان هم پس از جدایی بازیکنان تلاش کرده تا تیم خوبی ببندد. نسبت به فصل گذشته تمرکز بازیکنان ملی پوش از سه تیم به چهار تیم رسیده است.

وی یادآور شد: در این فصل تلاش کردیم تا تیم خوبی ببندیم و از پتانسیل بازیکنان استفاده کنیم. هر چند هر سال فلسفه بازی ذوب آهن در لیگ برتر قهرمانی نیست و به دنبال ارتقای سطح بازیکنان بومی و ایجاد نسل جدید برای پشتیبانی از تیم باشگاهی ذوب آهن هستیم.

مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال زنان گرامیداشت سردار دل‌ها در سال ۱۴۰۰ با حضور ۱۰ تیم از ۱۳ آبان تا ۲۸ بهمن به صورت رفت و برگشت در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه در یک گروه برگزار خواهد شد.

نظر شما