شناسهٔ خبر: 50424851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون وزنه‌برداری: برخی از انتقادها کم لطفی است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کسب مقام سومی مسابقات جهانی توسط دختران افتخار بزرگی است و تعجب می‌کنم که برخی از دوستان با انتقاد از وزنه‌برداری در حق خودشان کم لطفی می‌کنند. ا

صاحب‌خبر -

علی مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان عربستان اظهار داشت: ورزشکارانی براساس مصوبات برون مرزی و نظر تخصصی و کارشناسی نهادهای ناظر به مسابقات قهرمانی جهان عربستان اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: بویژه اینکه اکنون مقام معظم رهبری فرمودند که ورزشکاران کیفی به رویدادها اعزام شوند و وزنه‌بردارانی که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کردیم، کیفی بود و توانستند برای نخستین بار سومی جهان را بدست بیاورند.

وی در واکنش به انتقاد برخی از کارشناسان وزنه‌برداری نسبت به جایگاه سومی دختران وزنه‌برداری ایران گفت: این افتخاری برای ایران است که دختران چنین مقامی کسب کرده‌اند. تعجب می‌کنم که برخی از دوستان با انتقاد از وزنه‌برداری در حق خودشان کم لطفی می‌کنند.

مرادی افزود: اگر بیشتر حمایت کنیم، باعث ارتقای ورزش در سطوح مختلف بویژه وزنه‌برداری زنان خواهیم شد. این ابتدای راه است و برای تداوم آن باید از نخبگان وزنه‌برداری در بخش زنان حمایت کنیم اما اگر قرار باشد فقط تخریب کنیم، انرژی منفی و مایوس شدن را به این جوانان تزریق کردیم.  

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به نتایج پسران ایران در مسابقات جده عنوان کرد: بعد از کرونا قالب فعالیت‌های ما از جمله در بخش زنان تاحدود زیادی نیمه تعطیل بود و بعد از رعایت شیوه نامه بهداشتی، اردوهایی را به صورت دوره‌ای برگزار کردیم و هم دختران و پسران را مورد ارزیابی قرار دادیم. حدود ۵۰ نفر از پسران را به اردو دعوت کردیم و از نظر کیفی این وزنه‌برداران انتخاب و راهی جده شدند.  

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی جهان جده نخستین تجربه حضور دختران و پسران بود و خوشبختانه تعدادی از آنها به مدال رسیدند. هر چند انتظار ما از وزنه‌برداران بیشتر است و آنها باید بدانند که رقیبان اصلی آنها در جوانان و بعدها در رده بزرگسالان و حتی المپیک، همین وزن‌ بردارانی هستند که در جده شرکت کردند و عنوان خوبی بدست آوردند.

رییس فدراسیون وزنه برداری اطهار داشت: پسران نوجوان ما هم باید تجربه بیشتری کسب کنند و نباید پس از یک بار عدم کسب مدال، آنها را رها کنیم و از این وزنه‌برداران مایوس شویم بلکه باید به حمایت‌های خود ادامه دهیم.

مرادی یادآور شد: برخی از کشورها چون آمریکا با تیم کامل دختران و پسران خود در مسابقات جهانی جده شرکت کردند و خود را برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس آماده می‌کنند. هر چند تا سه سال دیگر بازی‌های المپیک پاریس را در پیش داریم و این کشورها کارهای زیربنایی و همه جانبه برای حمایت وزنه‌برداران انجام می‌دهند و توانستند مقام اول را در مسابقات جهانی کسب کنند. همچنین روسیه دوباره به مسابقات بازگشته است و از این پس شاهد رقابت‌های سنگین‌تری در رده رده مردان و زنان هستیم.

وی درباره امکان المپیکی شدن زنان، گفت: وضعیت زنان ما در این دوره بهتر از دوران قبل است و می‌توانیم المپیکی شویم. تنها خط قرمز ما مسایل دوپینگ است و ورزش پاک سرلوحه ما قرار دارد. در یکسال گذشته نادو نزدیک به ۱۰۰ نمونه آزمایش را در اردوی تیم ملی زنان و مردان گرفته است که یک مورد مثبت هم نداشتیم. این مسایل از افتخارات کشور است و صرفا نباید نگاه ما به مدال باشد. در زمینه ورزش پاک بسیار جدی هستیم و موفقیت خوبی هم داشتم.

نظر شما