شناسهٔ خبر: 50424812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیرآبادی در گفتگو با مهر:

شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات دولت روحانی تشکیل شود

زهرا علیدادی

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس گفت: درخواست ما از رئیس قوه قضائیه آن است که شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفات دولت روحانی تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت روحانی کشور را با شرایط بسیار سختی تحویل دولت سیزدهم داده است، اظهار داشت: متاسفانه به جهت آنکه دولت روحانی کشور را با استقراض و انتشار اوراق قرضه اداره می‌کرد، الان بدهی بسیار زیادی داریم و دولت رئیسی باید بدهی‌های دولت قبل را پرداخت کند.

دولت روحانی برای پرداخت حقوق کارمندان استقراض می‌کرد

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت حتی در ۵ ماه ابتدایی امسال از استقراض بانکی استفاده کرد، متذکر شد: دولت روحانی ماهانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک استقراض می‌کرد تا به کارکنان خود حقوق پرداخت کند. البته به محض اینکه دولت رئیسی روی کار آمد، برای پرداخت حقوق کارکنان دولت حتی یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ فردی نمی‌تواند فرافکنی کند و مشکلات فعلی کشور را به دولت سیزدهم نسبت دهد. البته برای مردم این دولت و یا آن دولت مهم نیست بلکه برای آنان وضعیت معیشتی‌شان اهمیت دارد، اما اگر ما به دنبال مسبب وضع فعلی کشور هستیم، باید به طور مشخص گفت که مسبب اصلی وضعیت فعلی کشور دولت روحانی است چرا که آنان به مصوبات مجلس شورای اسلامی هیچ توجهی نکردند و کار خودشان را کردند.

وی متذکر شد: برای مثال، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۹۸ تصویب کرد که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از طریق اعطای کارت اعتباری به مردم دهد تا با آن کالاهای اساسی خود را خریداری کنند. دولت به این مصوبه مجلس توجه نکرد و فقط اقلیتی از افراد خاص توانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کنند.

عده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی ساخت و ساز کردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند، مرتکب تخلفاتی شدند. کالاهای وارداتی آنان به دست مردم نرسید و برخی از آنان ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کردند اما با آن در خارج از کشور ساخت و ساز کردند که یک ظلم بزرگ در حق ملت ایران بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت روحانی کالاهای زیادی در گمرکات کشور دپو شد، گفت: دولت روحانی آنقدر در زمینه ترخیص این کالاها کم کاری کرد که بسیاری از این محصولات از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید با متخلفان برخورد جدی شود، تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب اعمال ماده ۲۳۴ قانون اساسی گزارش تخلفات دولت روحانی در عرصه‌های مختلف را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند و از رئیس قوه قضائیه تقاضا می‌کنم که شخصاً به این موضوع مهم ورود کند و با افرادی که در شبکه اقتصادی کشور اختلال ایجاد کردند، سفره مردم را دچار مشکل کردند و نگذاشتند ملت ما از ارز ۴۲۰۰ تومانی و دریافت ارزان کالاهای اساسی بهره ببرند، برخورد شود.

قوه قضائیه به تخلف دولت روحانی رسیدگی کند

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: از اختیارات مجلس شورای اسلامی است که گزارش‌های تخلف دولت سابق را به قوه قضائیه ارسال کند و حتماً ضرورت دارد که قوه قضائیه هر چه سریع‌تر به پرونده‌های تخلف دولت روحانی در عرصه‌های مختلف رسیدگی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درخواست ما از رئیس قوه قضائیه آن است که شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفات دولت روحانی و بررسی گزارش‌هایی که مجلس در این زمینه برای قوه قضائیه ارسال کرده است، تشکیل دهد و یک قاضی شجاع و کارآمدی هم باید برای این شعبه در نظر گرفته شود تا به سرعت به این گزارش‌ها رسیدگی شود. باید قاطعانه در مقابل ترک فعل‌ها و اقداماتی که برخی از مدیران دولت قبل انجام دادند ایستاد و لازم است با آنان برخورد جدی شود.

نظر شما