شناسهٔ خبر: 50424748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

انتشار کتابی در پاسخ به شبهه معروف وهابیت

کتاب «سب و لعن از منظر شیعه امامیه و وهابیت» به قلم قاسم حریزاوی، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. یکی از دستاویزهای باطل وهابیت -که روی آن تکیه بیشتری کرده- سب و لعن صحابه است که به شیعه امامیه نسبت می‌دهند.

صاحب‌خبر -
انتشار کتابی در پاسخ به شبهه معروف وهابیت
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «سب و لعن از منظر شیعه امامیه و وهابیت»، به قلم قاسم حریزاوی، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به زیور طبع آراسته شده است. یکی از دستاویزهای باطل وهابیت -که روی آن تکیه بیشتری کرده- سب و لعن صحابه است که به شیعه امامیه نسبت می‌دهند. لذا باید ببینیم پایه‌گذار این دشنام کیست، تا گر یبان او را بگیریم؛ نه شیعه را که هرگز صحابه‌ای را سب نکرده و در واقع، دوستدار همه کسانی است که پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را درک کرده‌اند، جز آنان که از راه حق منحرف شده باشند. البته شیعیان از کسانی که از پیامبر  پیروی نکرده و از راه و مسیر او منحرف شده‌اند، تبری می‌جویند.

مؤلف در طول سفر به کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی مباحثاتی در رد شبهه سب و لعن با مبلغان و معلمان وهابی در مدینه منوره و مکه مکرمه داشته و همین انگیزه شریفی بود که خداوند به دل او انداخت تا بتواند این کتاب را تالیف کند.

این کتاب دارای چهار فصل است. مؤلف در فصل اول به بیان مسئله و پیشینه پژوهش  و توضیح مفاهیمی از جمله وهابیت، سلفی‌گری، صحابه، سب و لعن پرداخته‌است. در فصل دوم، تاریخچه امامیه و وهابیت را به طور مشروح بیان کرده‌است. در فصل سوم، موضوع سب و لعن در اسلام با تکیه بر آیات قرآن و روایات سنت رسول اکرم و اهل بیت علیهم‌السلام و همچنین در سیره صحابه و بزرگان اهل سنت و شیعه بررسی شده‌ و در فصل چهارم نیز شبهات وهابیت درباره سب و لعن صحابه و پاسخ این شبهات از دیدگاه شیعه امامیه آورده شده‌است.

در تاریخ اسلام سب و لعن از زمان معاویه آغاز شد و در طول حکومت امویان ائمه جمعه به سب و لعن حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب می‌پرداختند و در واقع آغازگر سب و لعن معاویة ابن ابی سفیان بوده‌است.

کتاب «سب و لعن از منظر شیعه امامیه و وهابیت»، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 38000 تومان روانه بازار شده‌ است.
 

نظر شما