شناسهٔ خبر: 50424531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن کشور:

اعتبارات طرح‌های روستایی کشور ۲.۵ برابر شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات ملی طرح‌های عمران روستایی نسبت به سال گذشته گفت: در این راستا هشت هزار میلیارد تومان اعتبار امسال به بهسازی روستاهای سراسر کشور اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا شاملو چهارشنبه شب در نشست بررسی مشکلات عمران روستاهای شهرستان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر بنیاد مسکن در ۶۲ هزار روستای کشور در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد و چهار هزار و ۷۰۰ پروژه بهسازی روستایی در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌هایی است که جذب اعتباری خوبی داشته است، افزود: در تلاش هستیم برای سال‌جاری اعتباری که از محل منابع ملی به شهرستان ملایر اختصاص می‌دهیم را حداقل تا ۲ ماه آینده به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور کل اعتبار ملی این شهرستان را در سال گذشته ۸.۷ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: امسال با کمک فرماندار و نمایندگان ملایر حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن این شهرستان مصوب شد که تلاش می‌کنیم ۷۰ درصد این اعتبار تخصیص یابد.

شاملو بازنگری طرح هادی روستاها را یک اولویت دانست و ادامه داد: مقرر شد هر استانی به تعداد طرح‌های هادی روستایی که اجرا می‌کند، هر سال حداقل ۱۰ درصد این طرح‌ها بازنگری شود.

وی درباره روستاهای در حریم شهرها نیز گفت: رعایت مصوبات در زمان اجرای طرح هادی باید در روستاهای در حریم شهرها همچون مبلمان روستایی، سیما و منظر و بافت روستایی به صورت ویژه دیده شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور تاکید کرد: بهسازی روستایی در روستاهایی که از نظر اقتصادی مشکل دارند و در مراکز دهستان‌ها، خارج از دستور کار اجرا و سیما و منظر در روستاهای دارای اشتغال بالا و رشد جمعیت مثبت به صورت جدی‌تری اجرایی شود.

شاملو در اولویت قرار دادن توسعه درآمدزایی، اشتغال و اقتصاد پویای روستاها را ضروری دانست و افزود: مقرر شد هر شهرستان ۲ روستا را برای اجرای طرح هادی و عمران روستایی به عنوان شاخص انتخاب کنند که شهرستان ملایر با توجه به ظرفیت بالای روستایی، مجاز است ۶ روستا را به عنوان شاخص قرار دهد.

 وی درخواست کرد: در کنار اعتبارات دولتی مشارکت مردم را نیز در اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه فضای سبز و مبلمان روستایی و نگهداری از این طرح‌ها جلب کنیم.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: با نگاه حمایتی نمایندگان ملایر، ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار در اختیار آنها به بنیاد مسکن این شهرستان اختصاص یافت و ما نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازان و محرومیت‌زدایی اختصاص دادیم.

"قدرت الله ولدی" بیان کرد: در توزیع اعتبارات به سمتی حرکت کردیم که عدالت در روستاها اجرا شود و همه مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: تمام اعتباراتی که در روستاها هزینه می‌شود، با هماهنگی بنیاد مسکن، دهیاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان مجلس است و این همدلی و همراهی موجب توسعه عمران و آبادانی روستاها شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طی ۶ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمران روستایی این شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: هر کدام از نمایندگان ملایر حداکثر اعتبار در اختیار خود را برای بنیاد مسکن و طرح‌های عمران روستای اختصاص داد و این شهرستان با ۲۰۸ روستا بتواند از سهم این اعتبارات بهره ببرد.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" بازنگری طرح هادی را یکی از موانع اجرای طرح‌های عمرانی روستایی برشمرد و افزود: ملایر ۱۵ مرکز دهستان دارد که با مشکل مواجه هستند و باید از نظر اجرای طرح هادی و عمران روستایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار الحاق روستاهای در حریم شهر و اجرای مبلمان شهری و بهسازی در این روستاها شد و گفت: ورودی روستاهای در حریم شهر ملایر همچون ازناو، حاجی‌آباد و نامیله باید ساماندهی و بهسازی شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما