شناسهٔ خبر: 50424274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تخت روانچی: اشغال سوریه باید پایان یابد

مجید تخت روانچی گفت: همه نیرو‌های خارجی اشغالگر و ناخوانده باید بدون هیچ گونه پیش شرط یا تأخیر بیشتر از آن کشور خارج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد اشغال بخش‌هایی از سوریه از سوی نیرو‌های خارجی باید پایان یابد.

روانچی افزود بر این اساس همه نیرو‌های خارجی اشغالگر و ناخوانده باید بدون هیچ گونه پیش شرط یا تأخیر بیشتر از آن کشور خارج شوند.

وی تاکید کرد در این زمینه شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل و رژیم صهیونیستی را وادار کند به اشغال جولان سوریه پایان دهد و تجاوزات خود به سوریه را نیز هرچه سریع تر متوقف کند. تجاوزات و اقدامات بی ثبات کننده رژیم اسرائیل نقض آشکار حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی را نیز تهدید می‌کند.
ترور ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ مدحت صالح، شهروند سوری، در داخل سوریه توسط تک تیراندازان اسرائیلی از جولان اشغالی از آخرین اقدامات ماجراجویانه این رژیم است. ما این اقدام جنایت بار و همچنین تمام نقض‌های حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حق ذاتی سوریه در دفاع از خود در زمان و مکان مناسب به انتخاب آن، تأکید می‌کنیم.

روانچی ابراز امیدواری کرد رویکرد مثبت اخیر برخی کشور‌ها به تسریع در بازسازی سوریه و بازگشت تعداد بیشتری از پناهندگان و آوارگان کمک کند.

سفیر و نماینده دائم‌ایران با خاطر نشانی موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران گفت بحران سوریه باید بصورت مسالمت آمیز و طبق اصول حقوق بین الملل بویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها، عدم مداخله و عدم دخالت در امور داخلی یا خارجی آن‌ها و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی حل شود.

نظر شما