شناسهٔ خبر: 50424139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۶۴ هزار مشترک کردستانی مشمول برق رایگان شدند

سنندج – ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای طرح برق امید تاکنون، ۱۶۴ هزار و ۶۶۱ مشترک خانگی در استان صورتحساب رایگان دریافت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

هیوا خرم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای طرح برق امید تا پایان شهریور ماه امسال، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار قبض برق در کردستان صادر شده که ۱۶۴ هزار و ۶۶۱ مورد آن مربوط به مشترکان کم مصرف و رایگان بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد مشترکان برق استان خوش مصرف و شامل فقط هفت درصد افزایش قیمت در یکسال گذشته شدند، اضافه کرد: ۲۱.۱ درصد مشترکان نیز پرمصرف بوده و الگوی مصرف را رعایت نکرده اند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: براساس آخرین آمار، ۱۵.۷ درصد مشترکان کم مصرف مشمول برق امید شده و صورتحساب آنان صفر بوده است.

خرم اظهار داشت: طبق طرح برق امید، مشترکانی که در ماه‌های گرم (۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور) سال، متوسط مصرف ماهانه آنان در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد، در دسته کم مصرف‌ها قرار می‌گیرند.

وی افزود: آن دسته از مشترکان خانگی هم که در همین دوره از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، خوش مصرف و بیش از ۳۰۰ کیلووات هم پرمصرف محسوب می‌شوند.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه عمده مشترکان برق استان در دسته خوش‌مصرف‎‌ها هستند، گفت: مشترکانی هم که در غیر فصل گرم، تا ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند در ردیف مشترکان کم‌مصرف، ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات خوش ‌مصرف و از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر در رده پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

نظر شما