شناسهٔ خبر: 50424106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

طارمی - رحمتی؛ قیاسی که درست نیست

آیا ستاره بوشهری نباید به اردوی بعدی تیم ملی دعوت شود؟

صاحب‌خبر -

روزنامه همشهری: کنایه مهدی طارمی به دراگان اسکوچیچ بازتاب‌های بسیار زیادی در فضای فوتبالی کشورمان داشت و این موضوع همچنان ادامه دارد. موافقان و مخالفان کماکان مشغول بحث هستند و هر کسی از زاویه دید خودش به موضوع می‌پردازد. با این حال دیدگاهی که در این چند روز زیاد تکرار شده، مربوط می‌شود به اینکه سرمربی تیم ملی اگر قصد دارد اقتدارش را ثابت کند و گوشی را دست بقیه بازیکنان بدهد، در اردوی پیش رو برای برگزاری 2 بازی با لبنان و سوریه نباید طارمی را دعوت کند.

حامیان این تئوری می‌گویند تیم ملی آنقدر مهاجم خوب دارد که جای خالی طارمی حس نشود. به علاوه آنها داستان اخیر را با حکایت کشمکش مهدی رحمتی و کارلوس کی‌روش مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند همانطور که مربی پرتغالی با عدم‌دعوت از گلر سابق استقلال گربه را دم حجله کشت، اسکوچیچ هم باید نشان بدهد در تیم ملی کت تن کیست.

در این میان با احترام به‌نظرات مختلف، به‌نظر می‌رسد دست‌کم مقایسه توییت طارمی با رفتار رحمتی چندان دقیق نیست. فراموش نکنیم کاری که مهاجم ایرانی پورتو کرده، صرفا یک اظهارنظر طعنه‌آمیز برخلاف تفکر سرمربی تیم ملی بوده است. طبیعتا اگر او این کار را نمی‌کرد و حداقل گلایه‌اش را به شخص سرمربی تیم ملی انتقال می‌داد خیلی بهتر بود. طارمی اما انتخاب دیگری انجام داد و جنجال به پا شده است. درنهایت همه داستان فقط یک اظهارنظر است. این خیلی فرق می‌کند با کاری که مهدی رحمتی در زمستان سال 91انجام داد.

رحمتی که آن روزها گلر فیکس و بی‌جانشین تیم ملی بود، در بدترین شرایط ممکن، جایی که ما باید قطر، لبنان و کره‌جنوبی را می‌بردیم تا به جام‌جهانی 2014برزیل برسیم از تیم ملی کنار کشید و دست کادرفنی را در پوست گردو گذاشت. این رفتار رحمتی هرگز قابل بخشش نبود و کی‌روش هم شاید در درست‌ترین رفتارش طی همه سال‌های حضور در ایران، برای همیشه روی نام او خط قرمز کشید. در اینکه اسکوچیچ باید طارمی را متوجه رفتار غیرحرفه‌ای‌اش بکند تردیدی نیست، اما واقعا وزن توییت او با خداحافظی رحمتی یکسان نیست که قرار باشد در موردشان تصمیمات مشابه گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما