شناسهٔ خبر: 50423860 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جدیدترین گوشی سونی با دوربینی که چشم‌ها را خیره می‌کند

گوشی ۱۸۰۰ دلاری Xperia Pro-I سونی دارای ویژگی‌هایی مشترک با دوربین کامپکت RX۱۰۰ VII این برند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends،گوشی Sony Xperia Pro-I جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت است که البته دوربین منحصر به فردش مخاطبان حرفه‌ای را به خود جذب می‌کند. این گوشی ۱۸۰۰ دلاری دارای سنسور CMOS انباشته ۱ اینچی با حافظه داخلی و فوکوس خودکار تشخیص فاز است. این همان دوربین کامپکت RX۱۰۰ VII سونی است که در بررسی خود به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های نقطه و عکاسی معرفی شده است. این گوشی هوشمند دارای دکمه شاتر اختصاصی در لبه سمت راست و اپتیک کالیبره شده زایس تسار است.

در نام Xperia Pro-I حرف "I" مخفف تصویربرداری است. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و نسبت تصویر ۲۱:۹ و ۱۰۰ ٪ طیف رنگی DCI-P۳ است. این گوشی، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی دارد. در قسمت جلویی اپتیک، یک دوربین سه گانه پشتی و یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی Exmor RS با دیافراگم متغیر f/۲.۰ تا f/۴.۰ وجود دارد. سنسور Exmor RS ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۹ اینچی با لنز دیافراگم f/۲.۴ و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۵ اینچی Exmor RS با لنز دیافراگم f/۲.۲ همراه است.

دوربین کامپکت RX100 VII سونی

همانطور که DPreview اشاره می‌کند، تنها یک بخش مرکزی از آن سنسور ۲۰ مگاپیکسلی می‌تواند یک فیلم ثابت ۱۲ مگاپیکسلی را تولید کند. همچنین در جلو یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار دارد. بلندگو‌ها شامل پشتیبانی از Dolby Atmos و گزینه‌های اتصال شامل اینترنت ۵G، بلوتوث نسخه ۵.۲ و جک ۳.۵ میلی متری صدا هستند. Sony Xperia Pro-I دارای رتبه بندی IPX۵ و IPX۸ برای مقاومت در برابر آب و رتبه IP۶X برای مقاومت در برابر گرد و غبار است. همچنین وزن آن ۲۱۱ گرم است.

هم اکنون جزئیات کاملی درباره در دسترس بودن این گوشی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد این گوشی در کنار سایر بازار‌های بین المللی به بازار آمریکا خواهد آمد. پیش‌سفارش‌ها نیز از ۲۸ اکتبر با عرضه گسترده‌تر در دسامبر آغاز می‌شود.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما