شناسهٔ خبر: 50422605 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان:

تمام کانون‌های مساجد کردستان در قالب شبکه رابطین شبکه‌سازی شده‌اند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اجرای سومین دوره رویداد ملی فهما در سطح کانون‌های مساجد کردستان، گفت: تمام کانون‌های مساجد استان در قالب شبکه رابطین، شبکه سازی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جلسه شورای برنامه ریزی اجرای سومین رویداد ملی فهما در سنندج اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور فراهم کردن بستر مشارکت، دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام، انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور سومین رویداد ملی فهما را برگزار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند در این عرصه وضعیت خود را نسبت به سایر کانون‌ها در زمینه‌های مختلف سنجش کرده و با لحاظ محدودیت‌ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت‌های محلی رتبه بندی شوند، اضافه کرد: در همین راستان تمام کانون‌های مساجد کردستان در قالب شبکه رابطین شبکه‌سازی شده‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام کرد: تشکیل جلسات مستمر و منظم  هیات اندیشه‌ورز با محوریت امام جماعت و عضویت افراد صاحب نظر و ارکان مسجد، برپایی نماز جماعت به صورت منظم و تلاش برای رونق بخشی به نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد و اهتمام به آبادانی محله در حیطه ماموریت کانون و حل مسائل اهالی محله با محوریت مسجد، شناسایی، معرفی و تکریم افراد واجد شرایط محله بر اساس دستورالعمل ابلاغی طرح سه شنبه‌های تکریم از جمله رویکردهای اصلی سومین رویداد ملی فهما است.

 

شبکه رابطین فهما تسهیل کننده فعالیت‌های کانونی است

 

گلباغی با بیان اینکه شبکه رابطین فهما تسهیل کننده فعالیت‌های کانونی است، افزود: در راستای اجرای این طرح 30 رابط در 10 شهرستان استان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در اجرای این طرح راهنمایی و همفکری می‌کنند.

 

این مقام مسئول، بررسی، انتخاب و معرفی کتب مفید و افزایش انگیزه مطالعه  بین نمازگزاران مسجد بویژه نوجوانان و جوانان درقالب طرح شنبه‌های کتاب مساجد، شناسایی و جمع آوری کمک به نیازمندان محله و اهتمام به طرح مواسات در قالب عنوان پنجشنبه‌های مهربانی، اهتمام به برگزاری مناسب طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه با همکاری امام جماعت و ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به شرکت در نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی هنری مسجد در قالب مسابقات و برنامه‌های جذاب همراه با اهداء جوایز متنوع را از رویکردهایی دانست که در سومین رویداد ملی فهما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

گلباغی تصریح کرد: شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان مسجد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری و رونق بخشی به نمازجماعت و برنامه‌های فرهنگی هنری مسجد از قبیل جدول برنامه‌های هفتگی قرائت قرآن، موذنین، مکبرین و .... با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در اداره امور مسجد با هماهنگی امام جماعت از قبیل توزیع قرآن، فضاسازی مسجد و غیره از دیگر رویکردهایی است که در سومین رویداد ملی فهما مورد ارزیابی می‌شوند.

 

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی فعالیت کانون‌ها در رویداد فهما بیان کرد: اطلاعات هویتی و ساماندهی کانون ها، فعالیت‌های فرهنگی  هنری کانون‌ها با محوریت مسجد، تولیدات فرهنگی هنری کانون ها(فردی و گروهی)، برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی، مسابقات و آزمون‌های الکترونیکی و فعالیت‌های خود جوش کانون ‌ها با محوریت مسجد از شاخص‌های ارزیابی فعالیت کانون‌های مساجد در این طرح ملی است.

 

جذب حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان به نماز جماعت از اهداف سومین رویداد ملی فهماست

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، جذب حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان به نماز جماعت و فعالیتهای فرهنگی هنری مساجد، هدایت و گسترش نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشرفت و آبادانی محله، ارتقا کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی  هنری کانون های مساجد، افزایش اثر بخشی فعالیتها و  تولیدات فرهنگی کانون ها، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف سومین رویداد ملی فهما اعلام کرد.

 

گلباغی با بیان اینکه ثبت فعالیت‌ها از 16مرداد ماه آغاز و تا 30 آذرماه ادامه دارد، افزود: ارزیابی و معرفی کانون‌های برتر از یکم دی ماه تا سوم  بهمن ماه سال‌جاری پیش بینی شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه فعالیت‌ها و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می‌شوند، یادآوری کرد: کانون‌های برتر براساس مجموع امتیاز کسب شده و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق‌های 12 گانه مشخص شده و در هر رواق کانون برتر استان  به شرط کسب امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/713

نظر شما