شناسهٔ خبر: 50422201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اهدای عضو در زنجان به ایستگاه سیزدهم رسید

الناز آخوندی

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دوازدهمین و سیزدهمین اهدای عضو انجام شده در استان با اهدای هفت ارگان حیاتی طی سال‌جاری ثبت شد.

صاحب‌خبر -

شهریار امام‌وردی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اهدای عضو انجام شده در زنجان، اظهار کرد: دوازدهمین اهدای عضو انجام شده در استان، متعلق به مرحوم میلاد بیگدلی ۲۶ ساله ساکن زرین‌رود بود که به دلیل  سانحه رانندگی به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافته ولی متاسفانه علی‌رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود.

وی با بیان اینکه پس از اطلاع از مرگ مغزی مرحوم بیگدلی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد، افزود: روز گذشته (۴ آبان‌ماه) ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

این مسئول در رابطه با ارگان‌های حیاتی اهدا شده در دوازدهمین اهدای عضو سال‌جاری زنجان، تصریح کرد: قلب، کلیه‌ها و کبد جوان اهل زرین‌رود از توابع خدابنده منجر به نجات جان چهار هموطن از مرگ حتمی شد.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با سیزدهمین اهدای عضو انجام شده در استان زنجان، گفت: سیزدهمین ایثار ماندگار انجام شده در استان، متعلق به مرحومه زری محمودی ۵۱ ساله ساکن زنجان که به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان‌ ولیعصر (عج) زنجان انتقال یافته بود، علی‌رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود، است.

امام‌وردی با بیان اینکه پس از اطلاع از مرگ مغزی مرحومه محمودی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد، افزود: امروز با اهدا کلیه‌ها  و کبد این مادر زنجانی منجر به نجات جان سه هموطن از مرگ حتمی شد.

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی موجود، افزود داد: در شرایط کنونی تلاش پزشکان و پرسنل فداکار پرستاری بیمارستان‌ آیت‌الله موسوی و بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان در نگه‌داری و آماده‌سازی مرحوم بیگدلی و مرحومه محمودی برای اهدای عضو ستودنی است.

این مسئول در رابطه با راه‌های دریافت کارت اهدای عضو، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://www.ehdacenter.ir/fa برای اخذ کارت اهدای عضو اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما