شناسهٔ خبر: 50421830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۴۵درصد کاشمری‌ها ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند/ افزایش نگران کننده تعداد بیماران کرونایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از تزریق ١۵٠ هزار دُز واکسن در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۵ درصد جمعیت واجد شرایط در کاشمر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدجواد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده در حوزه جلوگیری از شیوع کرونا در این شهرستان اظهار کرد: پیشگیری و مقابله با کرونا نیازمند مشارکت همگانی است و در این راستا همه نهادها و مردم باید مشارکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به تزریق ١۵٠ هزار دُز واکسن در این شهرستان ابراز کرد: در حال حاضر ٧٩/۵ درصد جمعیت واجد شرایط در کاشمر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۵ درصد مردم کاشمر هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

یزدانی همچنین از افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی در کاشمر ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از ورود به پیک ششم و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ضروری است پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون مدنظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو مرکز تجمیعی و مراکز عصمتیه، اباذر، گلستان و  مراکز روستایی در روستاهای تربقان، فرگ، فدافن، قلعه بالا، قوژد، مغان و کسرینه واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با قدردانی از همراهی، همکاری و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج، هلال‌احمر، بسیج جامعه پزشکی، شهرداری و شورای اسلامی شهر و خیرین در طرح اثرگذار شهید سلیمانی که در راستای بیماریابی و واکسیناسیون در حال اجراست، اظهار کرد: در این راستا و به‌منظور پوشش دادن جمعیت بیشتری برای واکسیناسیون علاوه بر راه‌اندازی اتوبوس سیار در مناطق مختلف شهر، آمبولانس‌هایی برای انجام واکسیناسیون به مناطق حاشیه شهر و برخی روستاها اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه برای افراد مسن، معلول و افرادی که مشکل حرکتی دارند و امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند، تیم سیار اعزام می‌کنیم، یادآور شد: در مناطق روستایی نیز بهورزان با مراجعه به درب منازل روستاییان افراد واجد شرایط را برای تزریق واکسن به خانه بهداشت دعوت و تشویق می‌کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نظر شما