شناسهٔ خبر: 50421626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۶.۶ میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن در ملایر افتتاح شد

همدان- ایرنا- ۱۰ پروژه عمران روستایی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در شهرستان ملایر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح‌های عمران روستایی در روستای کندهلان ملایر اظهار داشت: تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت طرح هادی برخوردار هستند و ۱۶۳ روستا دارای طرح هادی است.

"حسن ظفری" افزود: از این تعداد در ۱۱۴ روستا فاز اول بهسازی آن شروع شده، در ۷۰ روستا طرح هادی خاتمه پیدا کرده و ۴۴ روستا نیمه کاره است و شاخص اجرای طرح هادی در این شهرستان ۶۹ درصد است و نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: اعتبارات عمران روستایی این شهرستان در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان با ۴۴ پروژه بود که امسال به واسطه حمایت فرماندار و نمایندگان ملایر تاکنون ۴۳ میلیارد تومان در قالب اعتبار مصوب با ۸۸ پروژه عمرانی برای این شهرستان در نظر گرفته شد که حدود چهار برابر افزایش داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: در بازنگری طرح‌های روستایی مبتنی بر سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۷۰ روستا را در این استان در دستور کار قرار دادیم که به واسطه همتی که در شهرستان ملایر وجود دارد، ۴۹ روستا را از این تعداد به ملایر اختصاص دادیم که تا پایان امسال و نیمه اول سال آینده بخشی از آنها محقق خواهد شد و بزودی منابع ۱۶ پروژه آن تامین می‌شود.

ظفری گفت: ۵۵ پروژه عمران روستایی از ۸۸ پروژه، به ادامه فاز اول اجرای طرح‌های هادی روستایی و ۳۳ پروژه به بازنگری طرح‌های هادی روستایی در این شهرستان اختصاص دارد که تخصیص آنها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا؛ در این آیین فاز اول بهسازی و آسفالت معابر روستاهای کندهلان، تله جرد علیا، حسن‌آباد قشبلاق و علیمرادخواه، فاز دوم بهسازی و آسفالت معابر روستاهای حاجی‌آباد، ازناو، گرجایی و طجر سامن، پل روستای واشان و زیرسازی و آسفالت ۸۰۰ مترمربع روستای جوراب با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور افتتاح شد.

همچنین در این آیین از روند اجرایی طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای ازناو بازدید به عمل آمد.

نظر شما