شناسهٔ خبر: 50421485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وقتی دود تحریم به چشم تحریم کننده رفت: شرکت دفاعی کانادایی ورشکست شد

در پی وضع تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه، یک شرکت کانادایی به ورشکستگی کشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «میدل ایست آی»، یک شرکت فعال در زمینه دفاعی در کانادا در پی تحریم ترکیه از سوی کانادا به ورشکستگی کشیده شد.

بر اساس گزارشی که از سوی شرکت «KMPG»، از بزرگترین شرکت‌های خدماتی جهان تهیه شده است، شرکت کانادایی «Telemus Systems» در ماه اوت اعلام ورشکستگی کرد؛ چرا که مشتری اصلی خود یعنی «صنایع هوافضای ترکیه» (TAI) را در پی تحریم تسلیحاتی که از سوی دولت کانادا در سال ۲۰۲۰ وضع شده بود، از دست داد.

شرکت «Telemus Systems» طیفی از داد‌های الکترونیکی و نیز پشتیبانی‌های الکترونیکی را به طرف ترکیه‌ای خود برای پهپاد نظامی موسوم به «TAI Anka» ارائه می‌داد.

در گزارش شرکت «KMPG» با اشاره به ورشکستگی این شرکت کانادایی در نتیجه تحریم‌های دولت کانادا آمده است: با وجود تلاش‌های مکرر این شرکت برای دستیابی به راه حلی با وزارت امور خارجه کانادا از جمله توضیح تأثیر نامطلوب مادی این اقدام بر اوضاع مالی این شرکت؛ اما مجوز شرکت برای صادرات به ترکیه معلق ماند.» بر اساس اعلام این گزارش، این شرکت دیگر قادر به کسب درآمدی نیست.
این در حالی است که بر اساس گزارش میدل ایست آی، یک مقام ترکیه‌ای گفته است که آن‌ها به اتاوا در خصوص پیامد‌های این تحریم هشدار داده بودند. او گفت: ما به آن‌ها گفتیم این کار به هردو شرکت ترکیه‌ای و کانادایی آسیب می‌رساند. ما امیدواریم دولت جدید کانادا دوراندیش‌تر باشد.

گفتنی است دولت کانادا در آوریل ۲۰۲۱ تصمیم به لغو مجور صادرات شرکت کانادایی «Telemus Systems» به ترکیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی علیه آنکارا گرفت؛ اقدامی که در واقع ضربه‌ای به این شرکت دفاعی کانادایی بود. کانادا این تحریم را در پاسخ به آن‌ها عملیات نظامی ترکیه در سوریه و آذربایجان خوانده شده بود، علیه ترکیه وضع کرد.

انتهای پیام/

نظر شما