شناسهٔ خبر: 50421473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۴۳ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش ۴۳ درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سه روز اول آبان ماه به صورت متوسط روزانه ۱۲۴ مورد کرونا مثبت جدید در استان شناسایی شده که روز گذشته این عدد به ۱۶۷ نفر و امروز به ۱۸۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

او افزود: روند افزایشی در ۲ روز اخیر به نسبت ۳ روز اول آبان ماه افزایش ۴۳ درصدی موارد ابتلا به کرونا را در استان نشان می‌دهد.
شریف زاده اظهار کرد: با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون می‌توان جلوی روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا را گرفت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شنیده شده برخی از افراد کارت ملی افرادی که تمایل به دریافت واکسن کرونا ندارند تحویل می‌گیرند و در قبال پرداخت مبلغی، از کارت ملی آن‌ها برای تزریق دوباره واکسن کرونا استفاده می‌کنند تصریح کرد: تا امروز موردی از این تخلف به دانشگاه علوم پزشکی گزارش نشده است.

او با اشاره به اینکه تزریق مازاد بر دو نوبت کارایی ندارد ادامه داد: با تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا ایمنی به طور کامل در برابر ویروس ایجاد می‌شود و با تزریق نوبت‌های بیشتر پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس نامناسب می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما