شناسهٔ خبر: 50421444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ادعای مقام فرانسوی درباره دعوتنامه‌ برجامی ایران

منبعی فرانسوی مدعی شد که دعوتنامه‌ای از سوی ایران برای لندن، برلین و پاریس فرستاده نشده است اما تروئیکای اروپای آمادگی حضور در مذاکرات را دارد.

صاحب‌خبر -

به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی امروز (چهارشنبه) مدعی شد تروئیکای اروپایی دعوتنامه‌ای از سوی ایران برای شرکت در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام دریافت نکرده است.

این منبع در بخشی از سخنان خود ادعا کرد: «فرانسه، انگلیس و آلمان تاکنون دعوتنامه‌ای برای دیدار با ایران دریافت نکرده‌اند، اما آماده دیدار هستند.»

او در ادامه افزود: «ما چنین دعوتی دریافت نکردیم، اما آمادگی دیدار در اولین فرصت را داریم و متأسفیم که ایران در زمانی که نماینده این کشور (علی باقری کنی) در اروپا بود، پیشنهاد ما را رد کرد.»

ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین ۳۰ خرداد ماه انجام شد. نشست‌های کمیسیون مشترک برجام از فروردین ماه امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا برای ۶ دوره تشکیل شد.

شب گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: «همه گزینه‌ها را در تعامل با برنامه هسته‌ای ایران حفظ می‌کنیم و معتقدیم هنوز فرصت برای حل مشکل به صورت دیپلماتیک وجود دارد.»

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران و بدون توجه به خروج یکجانبه ترامپ از این توافق، از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده است، خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست ترامپ را علیه ایران در دستور کار قرار داده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما