شناسهٔ خبر: 50421202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

امید آفرینی و نشاط از سوی هنرمندان به جامعه تزریق شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان, شیوا قاسمی‌پور عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: هنرمندان به ویژه تئاتری‌ها مشکلات و کمبودهای موجود را در جامعه به بهترین شیوه، بدون فاصله و به صورت مستقیم می‌توانند به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه بیان مشکلات توسط هنرمندان، مسوولان را به فکر انداخته که راه حل پیدا کنند، افزود: ما در شرایطی قرار داریم که در حال عبور از جامعه سنتی به مدرن هستیم و در این حین با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که هنرمندان می‌توانند در این رابطه با انعکاس مشکلات، کمک کننده باشند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تنها هنرمند می تواند متعهدانه و دلسوزانه و با نگاهی عمیق این مشکلات را بیان کند و از این طریق، مردم را آگاه کرده تا به بهترین شیوه زندگی کنیم.

فرماندار مریوان هم در این آیین اظهار داشت: سال‌های زیادی که تئاتر خیابانی در مریوان برگزار می‌شود و امروز این جشنواره جزئی از زندگی مریوانی‌ها بوده و نشان از فرهنگ والای آنان دارد. 

آرتیکاس اقبال با ببان اینکه تئاتر به عنوان مادر هنرها شناخته می‌شود، اضافه کرد: تئاتر تاثیرگذارترین هنر بوده و بخاطر اینکه ارتباط مستقیم با مردم دارد و فاصله ای بین بازیگر و تماشاگر وجود ندارد، توانسته در مریوان جایگاه خود را پیدا کند که موهبت بزرگی برای منطقه است.

وی مریوان را شهری مرزی و با پتانسیل‌های فراوان توصیف کرد و ادامه داد: به اعتقاد متخصصان، مریوان بهترین نقطه و مکان برای اجرای تئاتر خیابانی است و مردم این شهر تئاتر را درک کرده و ارتباط خوبی با آن برقرار کرده‌اند.

در پایان این آیین تئاتر عروسکی "جان من ایران من" گروه شانو از کامیاران به نمایش درآمد.

نظر شما