شناسهٔ خبر: 50421152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خرم آباد و چگنی:

قرارداد اشتغال بکار ۵۲۰ زندانی در لرستان منعقد شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان گفت: قراردادهای بسیار خوبی با دستگاه‌های مختلف استان برای اشتغال ۵۲۰ زندانی منعقد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا عبدالمجید کشوری روز چهارشنبه در بازدید از اردوگاه حرفه آموزی خرم آباد بیان کرد: اکنون ۱۴۰ زندانی زندان های استان جهت تسهیل در امرار معاش و به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی تحت مراقبت الکترونیک هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ پروژه عمرانی فعال زندان های استان با سرعت خوبی در حال اجرا است ادامه داد: به منظور دسترسی آسان خانواده محکومان و بومی سازی زندانیان، بازداشتگاه پلدختر با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال آماده سازی است.

وی بیان کرد: وجود زندان در کالبد شهری، دارای تبعات روحی و روانی برای شهروندان است که طبق قانون، زندان‌ها باید به خارج از شهرها منتقل شود و بر این اساس انتقال زندان بروجرد به خارج از بافت شهری پس از رفع مشکل تملیکی و جانمایی برای تامین اعتبارات مالی، نیازمند همراهی دستگاه های اجرایی است.

کشوری گفت: یکی دیگر از اقدامات اولویت دار در دوره تحول قضایی، دادرسی الکترونیک است که در این راستا به منظور تسهیل در روند امور قضایی،کل مراکز نگهداری محکومان و متهمان زندان های استان مجهز به این سامانه شده است که زندانی به صورت مجازی توسط قاضی مربوطه دادرسی شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اشتغال زندانیان باعث ایجاد نشاط بین آنها می شود و امنیت پایدار را در زندان ها فراهم می کند.

مهرداد ویس کرمی با بیان اینکه وضعیت نظافت و بهداشت محیط زندان های خرم آباد کم نظیر است اظهار داشت: اشتغال زندانیان باید به عنوان یک مولفه مهم پیگیری شود.

نظر شما