شناسهٔ خبر: 50421127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی آستارا گشایش یافت

آستارا - ایرنا - نمایشگاه و فروشگاه دائمی هنرهای سنتی و صنایع دستی آستارا به منظور حمایت از هنرمندان رشته‌های مرتبط، با حضور مسئولان و با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در مدرسه قدیمی محله باغچه سرا برگزار شد، گفت: ۲ میلیارد ریال برای تولید صنایع دستی و هنرهای سنتی، ۵۰۰ میلیون ریال برای تامین ابزارآلات کارگاه های این رشته ها و ۵۰۰ میلیون ریال برای لوازم و مقدمات فروشگاه و نمایشگاه هزینه شده و بخشی از این هزینه ها از سوی بخش خصوصی و بخشی دیگر از تسهیلات قرض الحسنه صنایع دستی تامین شده است.

 مجتبی آب روشن ادامه داد: این نمایشگاه و فروشگاه با هفت اتاق و یک سالن، زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم کرده است و در صورت استقبال هنرمندان و راه اندازی کارگاه های گلیم بافی، بافتنی های سنتی، معرق چوب، لباس محلی، حصیربافی، نقاشی روی سفال، ساز سنتی و تنور سنتی امکان اشتغالزایی برای ۲۰ نفر نیز وجود دارد.

وی افزود: صدها قلم انواع دست ساخته چوبی، فلزی، سفالی، پارچه ای و شیشه ای و دهها تخته گلیم و بافتنی های محلی و بومی در نمایشگاه برای بازدید عموم آماده است و خانم تندرست از هنرمندان صنایع دستی آستارا مدیریت نمایشگاه و فروشگاه را بر عهده دارند و محل نمایشگاه از سوی اداره آموزش و پرورش تامین شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا ابراز امیدواری کرد با رونق گرفتن تولید و فروش صنایع دستی در این نمایشگاه دائمی، برای علاقه مندان این رشته ها در روستاهای خشکه دهنه، جلال آباد و عنبران که به محل نمایشگاه نزدیک هستند، شغل ایجاد شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ، هنرهای دستی این شهرستان را دارای قدمتی دیرینه و با شاخص ها و ویژگی های بومی و محلی دانست و بر حمایت از هنرمندان رشته های مرتبط تاکید کرد.

غلامرضا مرحبا گفت: صنایع دستی آستارا زمینه درآمدزایی برای فعالان این هنر را دارد و گردشگرپذیر بودن این شهرستان نیز این ظرفیت را تقویت می کند و باید با تامین محل های مناسب عرضه صنایع دستی، بیش از این از هنرمندان حمایت کنیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما