شناسهٔ خبر: 50421090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

عمل به آموزه های دینی بنیان خانواده را استحکام می بخشد

لرستان - حجت الاسلام حقیان به نقش زوجین در حفظ و تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد و گفت: زوجین باید به آموزه های دینی عمل کرده و کانون خانواده را از آسیب ها مصون بدارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام رضا حقیان، عصر امروز در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با موضوع «جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در خانواده» در جمع طلاب استان که به میزبانی مدرسه علمیه معصومیه خرم اباد برگزار شد، گفت: زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه زندگی مشترک اصول و فنون مهارتی خاصی دارد، افزود:  زوجین باید با مطالعه و گذشت تلاش کنند زمینه ایجاد مودت و دوستی را در خانواده ها فراهم کنند.

وی ادامه داد: زن و مرد زوجین باید در زندگی مشترک باید گذشت پیشه کنند و احترام متقابل بین زوجین، همکاری متقابل در انجام امورات زندگی و خوش اخلاقی رعایت شود.

حجت الاسلام حقیان بر ضرورت تلاش برای حفظ آرامش در محیط خانه تأکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم در زندگی آسایش وجود باشد، اما آرامش کمرنگ شود.

وی در ادامه عنوان داشت: در زندگی مشترک نباید با سرعت حرکت کرد، بلکه باید با دقت و گذشت و چشم پوشی از خطاهای طرف مقابل آرامش را به زندگی بازگردانیم .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان تأکید داشت: زن و مرد باید مهارت های همسرداری و فرزند آوری را کسب نموده و سپس اقدام به زندگی مشترک و فرزند آوری نمایند تا جلوی بسیاری از مشکلات در کانون خانواده ها گرفته شود.

حجت الاسلام حقیان عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی با محوریت ارتقای مهارت زوجین در زندگی مشترک تأکید کرد و گفت: آموزش مهارت ها به تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از ورود آسیب های اجتماعی به کانون خانواده مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: زوجین برای تحکیم بنیان خانواده باید به معروف های دینی عمل کرده و توجه داشته باشند و از منکرات دوری نمایند./9451/پ210/

نظر شما