شناسهٔ خبر: 50420728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعتبار ملی حوزه بنیاد مسکن شهرستان ملایر ۳ برابر شود

فرنوش رئیسی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه بنیاد مسکن در شهرستان ملایر اختصاص می‌یابد، گفت: رقم اعتبار ملی برای شهرستان ملایر نیز باید ۲.۵ تا ۳ برابر سال گذشته افزایش یابد و به ۲۵ میلیارد تومان برسد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شاملو روز چهارشنبه ۵ آبان ماه در جلسه بررسی مشکلات حوزه عمران و بهسازی روستایی شهرستان ملایر با محوریت بنیاد مسکن گفت: موفقیت بنیاد مسکن در یک منطقه، انفرادی نبوده و نتیجه مجموعه بنیاد مسکن و تلاش‌های دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بوده است.

شاملو ضمن اشاره به روحیه همدلی بین مدیران شهرستان که سبب افزایش انگیزه برای تلاش بیشتر شده است، اظهار کرد: امروز بنیاد مسکن در نقطه به نقطه ۶۴ روستای کشور بعنوان خادم مردم حضور دارد.

وی به محدود بودن اعتبارات در حوزه بازنگری طرح‌های هادی در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برگزاری جلساتی، این مشکل تا حدودی تعدیل شده است و در بنیاد مسکن رقم خوبی به بازنگری طرح هادی روستایی اختصاص دادیم.

شاملو با بیان اینکه هر سال ۱۰ درصد از طرح‌های هادی را با اعتبارات بنیاد مسکن بازنگری خواهیم کرد، گفت: نباید روستاهای حریم شهر را به چشم روستا ببینیم بلکه این روستاها باید به عنوان یک محدوده متصل به شهر دیده شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ضرورت مد نظر قرار دادن مبلمان روستایی به طور خاص و ویژه تاکید و بیان کرد: باید توسعه فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی در روستاهایی با مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهیم و این روستاها را در حوزه اشتغال‌زایی حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید روستاهایی با ویژگی شاخص را در اولویت قرار دهیم، اضافه کرد: در شهرستان ملایر نیز باید ۵ یا ۶ روستا را بعنوان روستای شاخص مد نظر قرار دهیم.

شاملو مطرح کرد: باید به اعتماد نمایندگان مردم ملایر که ۲۲ میلیارد تومان از ۳۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته از طرف مجلس شورای اسلامی را به بنیاد مسکن اختصاص دادند، پاسخ مثبت دهیم.

وی به اختصاص ۱۱.۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بنیاد مسکن در سال گذشته اشاره و بیان کرد: ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این اعتبار ملی و مابقی آن استانی بوده است.

شاملو مجموع اعتبارات شهرستان ملایر در حوزه بنیاد مسکن را ۳۰ میلیارد تومان در سال جاری دانست و گفت: با در نظر گرفتن تخصیص ۷۰ درصدی این اعتبار، امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه تخصیص می‌یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  یادآور شد: ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که رقم اعتبار ملی را ۲.۵ تا ۳ برابر سال گذشته افزایش دهیم یعنی اعتبار تخصیص یافته به شهرستان ملایر را به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم.

وی خواستار مشارکت مردم، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در حوزه روستایی شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به حوزه مسکن روستایی اختصاص دادند، اظهار کرد: در دوره قبل نیز اعتبار تخصیص یافته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حوزه مسکن روستایی مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بود. ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از اعتبارات استانی به این حوزه اختصاص یافته است.

قدرت الله ولدی با تاکید بر ضرورت برقراری عدالت و توازن در روستاها، تصریح کرد: مردم قدرشناس ملایر شاهد نتایج موثر همدلی، وفاق و همراهی مدیران شهرستان بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان ملایر از نعمت طرح هادی روستایی برخوردار هستند، گفت: از مجموع ۱۶۳ روستا، فاز یک طرح هادی روستایی ۱۱۴ روستا آغاز شده و ۷۰ روستا خاتمه یافته است.

حسن ظفری شاخص طرح هادی در شهرستان ملایر را ۶۸ درصد دانست و گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۴۳ میلیارد تومان اعتبار به ۸۸ پروژه عمرانی در حوزه بازنگری طرح هادی روستایی تخصیص یافته است که ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به ۴۴ پروژه عمرانی در سال ۹۹ بوده است.

وی افزود: از این ۸۸ پروژه، بازنگری و تخصیص اعتبار ۳۳ پروژه انجام شده و تخصیص اعتبار ۱۶ پروژه نیز در سال جدید انجام خواهد شد.

ظفری ادامه داد: در استان همدان بازنگری طرح هادی روستایی ۱۷۰ روستا در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۴۹ روستا متعلق به شهرستان ملایر بوده و بخشی از این بازنگری در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

وی خواستار افزایش اعتبارات کمک اجرایی طرح هادی در شهرستان ملایر شد و افزود: همراهی و وفاق مدیران شهرستان، سبب جذب اعتبارات خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به وجود ۲۰۸ پروژه عمرانی که اکثر آنها در روستاها انجام می‌شود، اشاره و مطرح کرد: نمایندگان مردم ملایر حداکثر مبلغ تخصیص یافته از طرف مجلس شورای اسلامی را به حوزه بنیاد مسکن و روستاها اختصاص دادند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه معدل ما در بازنگری طرح هادی روستایی در سال ۹۹ خوب بود، اظهار کرد: از مجموع ۲۰۸ روستای شهرستان ملایر، عمده روستاها پر جمعیت هستند و باید بازنگری طرح هادی در این روستاها با سرعت پیش رود.

آزادیخواه خواستار اجرای بازنگری طرح هادی روستایی در روستاهای متصل به شهر و در حوزه مبلمان شهری شد و گفت: با وجود آسفالت کوچه‌ها و انجام پروژه‌های عمرانی در روستای ازناو، باید اقدامات عمرانی برای ورودی  این روستا نیز انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انتظارات مراکز دهستان‌ها را به حق دانست و افزود: رفت و آمد در مراکز دهستان‌ها بسیار بیشتر از دیگر روستاهاست پس این مراکز باید در اولویت باشند.

انتهای پیام

نظر شما