شناسهٔ خبر: 50418814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم بویراحمد در مجلس مطرح کرد؛

رایزنی برای شهرستان شدن پاتاوه در آینده نزدیک/با حلوا حلوا گفتن دهان ملت شیرین نمی شود

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در دیدار با اعضای شورای شهر پاتاوه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که شخصا با آیت الله رئیسی مطرح کردم بحث تبدیل بخش پاتاوه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی  ظهر امروز در نشست شورای اداری شهر پاتاوه ضمن تقدیر از مسئولان دست اندر کار این نشست گفت:  وقتی میگوییم شورای اداری، بخش، شهر یا هر شورایی، یعنی مسئولان با هم جمع می شوند تا مشکلات و معضلات را سر و سامان دهیم.

مهدی روشنفکر افزود : اولین چیزی که به ذهنمان متبادر می‌شود این است که ما اگر خود اصطلاحات را تفهیم نکنیم و در جلسات شرکت نکنیم و یا وظایف خود را نشناخته و رسالت خود را ندانیم، قطع به یقین مدیر در کارش کم می‌آورد و اثر بخشی کم خواهد بود.


وی اضافه کرد : ما اگر شرح وظایفمان را بلد نباشیم و رسالتی که به ما محول شده را مسلط نباشیم، نمیتوانیم پاسخگوی خوبی برای مردم باشیم.

روشنفکر یادآور شد : در هر جایگاهی که قرار داریم باید وظایفمان را بشناسیم و بی برنامه عمل نکنیم، صبح بیاییم سر کار و ظهر برگردیم به درد مردم نمی خورد، مدیریت جهادی لازم است زیرا با حلوا حلوا گفتن دهان ملت شیرین نمی شود، باید کار بلد باشیم، اگر بلد نیستیم کار را رها کنیم.

وی تصریح کرد : یک مدیر نه برنامه روزانه و ماهانه، بلکه بلند مدت و سالانه باید داشته باشد و یک قدم بدون برنامه ریری برندارد، نقشه راه لازم است.


نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس عنوان کرد : تلاش کردم از بدو ورود به مجلس بخاطر حل مشکلات مردم و منطقه مشارکت فعال داشتیم و شبانه روز دغدغه ها را در کمیسیون های مختلف پیگیری کردم و سعی کردم فریاد شما در مجلس باشم.
وی اذعان داشت : طی این مدت بیش از ۳۰ نماینده و عضو کمیسیون های مختلف را به استان دعوت کردم، رایزنی های متعددی با مسئولان کشوری داشتم و صدای مردم را به گوششان رساندیم.

وی با اشاره به تاکید بر رتبه بندی معلمان ، یادآور شد : سالها در کسوت معلمی درد این جامعه هدف را از نزدیک دیدم و مشکلاتشان را می دانم، برای اولین بار در کمیسیون تلفیق بعد از سه بار مطرح کردن بحث رتبه بندی معلمان، بالاخره این طرح تصویب شد و انشالله بزودی مشکلات آنها حل خواهد شد.

روشنفکر درباره موضوع تغییر وضعیت بخش پاتاوه به شهرستان، ادامه داد : یکی از موضوعاتی که شخصا با آیت الله رئیسی مطرح کردم بحث تبدیل بخش پاتاوه بود و همچنان دنبال می‌کنم ، شمانیز برای این هدف تلاش کنید و انشالله زود به نتیجه برسیم.
وی تاکید کرد : چرا در دوره های پیشین با برنامه ریزی کار نشد که بودجه این مردم محروم برگشت می‌خورد و همچنان در فلاکت دست و پا می زنند؟

سید فاضل پورخسرو ، بخشدار پاتاوه نیز گفت : شما دلسوز و انقلابی هستید در منطقه و لازم است به عنوان مسئول یادآور شوم که باتوجه به پتانسیلی که پاتاوه برای تبدیل به شهرستان دارند ، انتظار مساعدت داریم ، همچنین تبدیل دهستان پاتاوه به بخشداری ، از انتظارات مردم این منطقه است.


پورخسرو اظهار داشت :  امیدواریم مشکلات منطقه ما در همین یکی دو سال آینده حل شود و به مجلس بعدی نکشد. باتوجه به شرایط خاصی که این منطقه در بحث نفت منطقه کوه شورم دارد اگر در زمینه اشتغال از طریق وزارت نفت پیگیری کنید و طی نطق پیش از دستور در برنامه حضرتعالی قرار گیرد، با توجه به اینکه قریب به ۲۰ حلقه چاه نفت و گاز در منطقه سادات محمودی و شب‌لیز داریم که اگر به بهره برداری برسد بخش زیادی از مشکل اشتغال حل می شود‌.

وی گفت: در مورد آب آشامیدنی، مبلمان شهری، بیمارستان این بخش و کم کاری ها در زمینه اخذ مجوز این مرکز درمانی، بازارچه صنایع دستی، پمپ بنزین واقع در سادات محمودی و بخشداری که ظرفیت خوبی دارد، خط لوله انتقال گاز که مجوز صادر نمی‌کنند و همکاری با مردم ندارند، همه نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد که امیدواریم این سفر و نشست ثمربخش باشد.

حمزه آبسالان عضو شورای شهر پاتاوه در حضور نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون ،  در پاتاوه گفت : مشکلات این شهر زیاد است ، از جمله آن آموزش و پرورش است که ۱۰۵ مدرسه از ۱۵۷ مدرسه شهرستان دنا در بخش پاتاوه است همچنین از  ۴۹۰۰ دانش آموز از ۷۰۰۰ دانش آموز شهرستان دنا در این بخش هستند، با این شرایط چرا نباید آموزش و پرورش مستقلی داشته باشد؟
مگر مارگون قبل از اینکه شهرستان شود آموزش و پرورش مستقل نداشت ؟ ما نیز انتظار داریم جهت خدمات رسانی بهتر این مشکل رفع شود.

وی اضافه کرد : مشکل بعدی بخش پاتاوه بیمارستان این بخش است که امیدوارم معاونت علوم پزشکی که در این نشست حضور دارند با خبر خوبی آمده باشند، زمین اهدا شده و مراجعات زیادی صورت گرفت ولی همچنان به نتیجه نرسیده ایم‌.

آبسالان خاطرنشان کرد : ما از مسئولان سوال داریم که چرا بخش پاتاوه نباید سالن جلسات داشته باشد؟ شورای اداری ما در مسجد تشکیل جلسه می دهد ، در طول انقلاب خدمات زیادی ارائه شد ولی به ما نرسید و مشکلات پابرجاست.

این عضو شورای شهر پاتاوه با اشاره به عدم احداث استخر در این بخش نیز یادآور شد : جوانان ما برای استفاده از استخر به سی سخت و یاسوج می روند و در روخانه ها غرق می شوند، چه کسی پاسخگوست؟ فضای آموزشی ما بسیار کم است و ۳۷ دانش آموز در یک کلاس گنجانده می شود، یادگیری در این گلاس ها قطعا پایین خواهد بود، علارغم وعده مسئولان هنوز رفع نشده است.
وی اضافه کرد : مشکل دیگر ما پمپ بنزین است، برنامه ریزی ها صورت گرفته ولی معارض وجود دارد ، از نماینده محترم خواهش میکنیم به این موارد رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما