شناسهٔ خبر: 50418586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان:

کاروان سلامت دام در استان گلستان آغاز به کار کرد

سلمان زاده از آغاز ع به کار کاروان سلامت دام در استان گلستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدمهدی سلمان زاده» شامگاه امروز در جمع خبرنگاران گفت: کاروان سلامت با هدف افزایش بهره وری دام در منطقه گلستان به همت حهادگران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» آغاز به کار کرد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: روستاهای گلستان یکی از مناطق مستعد در پرورش دامداری و دامپروری هستند اما خشکسالی های چند ساله شرایط را برای دامداران و دامپروران پرتلاش این دیار سخت کرده و صرفه اقتصادی دامپروری را با چالش جدی مواجه کرده است.

 

وی ادامه داد: به همین منظور همه افراد برای انجام ماموریت های کاروان سلامت دام در مناطق مورد نظر، بدون معطلی روانه میدان عمل شدند.

 

سلمان زاده اظهار داشت: برای حفظ سلامت دام ها و افزایش بهره وری دامپروری لازم است در مرحله اول دامداران ما با علم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنایی با بیماری های دامی، بیماری های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری آشنا شوند.


وی ادامه داد: در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: مقابله با انگل های دامی، استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام ها و درمان دام های بیمار می تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

 

وی افزود: هدف از برگزاری کاروان سلامت دام این است که نشان دهد ارائه خدمات دامپزشکی و آموزش دامدار، تا چه حد قادر به افزایش بهره وری دامپروری و سودآوری آن است.

 

سلمان زاده گفت: این اقدام در دراز مدت موجب بازسازی اقتصاد روستایی و شکل گیری مهاجرت معکوس و فعال شدن مجدد روستاها می شپد که خود در تامین و حفظ امنیت غذایی پایدار جامعه بسیار مهم است.

 

 

پایان پیام/83

نظر شما