شناسهٔ خبر: 50418569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمد رضا شاملو در نهاوند

طرح منظومه روستایی شهرستان نهاوند پیشگام است/نهاوند پیشرو در صدور سند

موج نیوز

معاون حوزه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به طرح منظومه و صدور سند، گفت: کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک کار چند بخشی است و با این وجود نهاوند در طرح منظومه روستایی شهرستان و صدور سند پیشگام بوده ودر خواست ما این است که این طرح همانند گذشته اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد رضا شاملو معاون حوزه عمرانی  بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی با اشاره به طرح منظومه و صدور سند، ابراز کرد: کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک کار چند بخشی است، این سازمان با  دستگاه ها و سازمان های مختلف در ارتباط است و‌بدون همراهی ارگان های مختلف کار بنیاد مسکن به جایی نخواهد رسید.

وی از عملکرد بسیار خوب استان همدان در حوزه صدور سند خبر داد وافزود:طرح منظومه روستایی شهرستان نهاوند پیشگام بوده  ودر خواست ما این است که این طرح همانند گذشته اجرا شود.

محمد رضا شاملو با بیان اینکه شهرستان نهاوند  شاخص برخودار ی شهرستان نهاوند  از میانگین شاخص ملی و استانی کمتر بود،اظهار کرد :خوشبختانه در حال حاضر با پیگری های  انجام شده تا کنون۶۵درصد  عملیات بهسازی ،نوسازی و‌مقاوم سازی انجام شده است

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند جز شهرستان پیشرو در حوزه مقاوم سازی است،یادآور شد:در سال های اخیر  مقاوم سازی ۸۰درصد واحد مسکونی روستایی نهاوند انجام شده است.خواست ما این است که این طرح همانند گذشته اجرا شود.

شاملو بیان کرد:تنها طرح منظومه در استان همدان درشهرستان نهاوند  انجام شده است.

وی با بیان اینکه بالغ ۶۲هزار روستا در ایران وجود دارد،مطرح کرد:از آنجایی که منابع کشور محدود است بهسازی ،نوسازی و‌تکمیل پروژه های روستایی نیاز به زمان دارد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد:در سال جاری بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبارات ملی بر بحث قیر عملیات آسفالت ریزی روستاهای کشور در نظر گرفته شده است.

بهسازی 4

 

فاز اول بهسازی112 روستای شهرستان نهاوند انجام شده است

 مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: تاکنون عملیات اجرایی فاز اول بهسازی ۸۸۶ روستای استان همدان انجام شده است و شاخص بهسازی روستایی در استان همدان ۸۴ درصد است.

حسن ظفری اظهار داشت: در استان همدان ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تاکنون عملیات اجرایی فاز نخست بهسازی ۸۸۶ روستای استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که شاخص بهسازی روستایی در استان همدان ۸۴ درصد است، تصریح کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۴۹ روستا است که تاکنون فاز اول بهسازی در ۱۱۲ روستای شهرستان اجرا شده و شاخص بهسازی روستایی در این شهرستان ۸۰ درصد است.
ظفری افزود: اعتباری که در سال گذشته در حوزه بهسازی برای شهرستان نهاوند هزینه شده حدود هفت میلیارد تومان برای ۶۵ پروژه بوده است.
وی عنوان کرد: امسال این اعتبارات شهرستان به ۲۶ میلیارد تومان افزایش یافته که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و در مجموع امسال اعتبارات بهسازی روستاهای شهرستان نهاوند نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن همدان بیان داشت: اجرای عملیات بهسازی فاز دوم این روستا و سایر روستاهای شهرستان از مطالبات به‌حق شوراها و مردم این روستاهاست اما متاسفانه منابع ما محدود است.
ظفری در خاتمه تاکید کرد: خدمات بهسازی ابتدا باید در همه روستاها به صورت یکسان توزیع شود و در حال حاضر اولویت بنیاد مسکن اجرای فاز نخست بهسازی در همه روستاها است و بعد از آن اجرای فاز دوم بهسازی در روستاهای استان در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

نهاوند پیش رو در مقاوم سازی روستا ها

بهسازی 3

فرماندار نهاوند با بیان اینکه عملیات مقاوم سازی  ۷۶درصد منازل روستایی در شهرستان نهاوند  انجام شده است،خاطر نشان کرد: شهرستان نهاوند در حوزه مقاوم سازی جز شهرستان برتر کشور قرار دارد 

  فرماندار نهاوند با بیان از دو سال گذشته تا کنون اقدامات خوبی در بحث بهسازی،نوسازی و‌مقاوم سازی روستاهای نهاوند انجام گرفته است،عنوان کرد:باپیگری انجام شده و‌همراهی بسیار خوب مسئولان بنیاد در حال حاضر بهسازی فاز اول  و عملیات  آسفالت ریزی رو ستای دورانه انجام شد.

 مراد ناصری با بیان اینکه عملیات مقاوم سازی  ۷۶درصد منازل روستایی در شهرستان نهاوند  انجام شده است،خاطر نشان کرد: شهرستان نهاوند در حوزه مقاوم سازی جز شهرستان برتر کشور قرار دارد 

 وی با بیان اینکه  پیش بینی می شود در شش دوم سال جاری قوی تر و‌منسجم تر از گذشته اقدامات بهسازی،نوسازی و‌مقاوم سازی روستا ها  چرا را انجام دهیم،خاطر نشان کرد :

50درصد جمعییت شهرستان نهاوند را روستاها تشکیل می دهند و و در نظر داریم تا جایی قانون اجازه میدهد بودجه بیشتر را به امر اختصاص دهیم

 

نظر شما