شناسهٔ خبر: 50417802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

شرکت ژاپنی سونی، اخیراً از یک گوشی هوشمند با نام تجاری Sony Xperia PRO-I رونمایی کرده که اولین گوشی مجهز به سنسور یک اینچی فوکوس خودکار تشخیص فاز به شمار می‌رود و قیمتی معادل ۱۸۰۰ دلار آمریکا دارد.

صاحب‌خبر -

فرارو: شرکت ژاپنی سونی، روز سه شنبه 26 اکتبر (4 آبان ماه) از یک گوشی هوشمند شاخص با نام تجاری Sony Xperia PRO-I رونمایی کرد که اولین گوشی مجهز به سنسور یک اینچی فوکوس خودکار تشخیص فاز PDAF به شمار می رود و قیمتی معادل 1800 دلار آمریکا دارد.

شرکت سونی با معرفی گوشی هوشمند Sony Xperia PRO-I به طور مشخص، کاربری تولید محتوا را هدف قرار داده چراکه نکته برجسته این گوشی، فناوری دوربین آن است که با همان فناوری تصویربرداری پیشرفته دوربین‌های بدون آینه برند سونی که در دوربین RX100 VII یافت می‌شود، توسعه یافته است.

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

همانگونه که اشاره شد، Sony Xperia Pro-I که به تازگی معرفی شده، اولین گوشی هوشمند جهان است که دارای سنسور 1.0 با تشخیص فاز به شمار می رود. این دستگاه با یک سنسور Exmor RS از نوع 1.0 با گام پیکسلی 2.4 میکرومتر، برای عملکرد چشمگیر در نور کم همراه است. سنسور 1 اینچی این گوشی نیز درواقع از دوربین RX100 VII این شرکت قرض گرفته شده است. این دوربین از عکاسی 12 بیتی RAW برای محدوده دینامیکی باورنکردنی و دیافراگم دوگانه که از f/2.0 تا f/4.0 برای تغییر عمق میدان، پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای یک BIONZ X برای موبایل و یک LSI جلویی است.

این گوشی هوشمند شامل سه لنز دوربین است که همگی با پوشش ضد انعکاس ZEISS T و سنسور 3D iToF بهبود یافته اند. یک لنز 24 میلی متری تازه توسعه یافته نیز وجود دارد که از ZEISS Tessar Optics برای ارائه تصاویری با وضوح بالا با اعوجاج تصویر محیطی کمتر و کنتراست و وضوح شدیدتر استفاده می کند. لنز 24 میلی‌متری با دو سنسور دیگر یعنی یک سنسور 12 مگاپیکسلی 16 میلی‌متری f/2.2 اولتراواید و یک سنسور 12 مگاپیکسلی 50 میلی‌متری f/2.4 2x تله‌فوتو مجهز شده است. علاوه بر این، حسگر 3D iToF فاصله بین دوربین و سوژه را برای اطمینان از فوکوس خودکار سریع و دقیق محاسبه می کند.

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

این دستگاه همچنین دارای 315 نقطه فوکوس خودکار با تشخیص فاز است که تقریبا 90 درصد از کادر را پوشش می دهد. همچنین یک فناوری فوکوس خودکار وجود دارد که شامل ویژگی‌های Real-time Eye-AF در انسان و حیوانات، ردیابی بی‌درنگ، عکاسی متوالی AF/AE 20 فریم در ثانیه، و شاتر ضد اعوجاج برای ثبت بهتر اشیاء با حرکت سریع‌تر است. سونی ادعا می‌کند که Xperia Pro-I اولین گوشی هوشمند جهان است که به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای با کیفیت 4K و 120 فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری اسلوموشن تا حداکثر 5 برابر داشته باشند. یک میکروفون مونو در کنار دوربین اصلی برای ضبط واضح گفتار نیز وجود دارد.

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

دو دکمه دوربین فیزیکی روی دستگاه وجود دارد – یکی کلید شاتر دو مرحله ای و دیگری یک دکمه دایره ای است که برای راه اندازی اپلیکیشن Videography Pro تنظیم شده است. این برنامه کنترل های پیشرفته ای مانند تعادل رنگ سفید، نوردهی و فوکوس را ارائه می دهد. با توجه به اینکه این گوشی هوشمند سازندگان محتوا یا ولاگرها را هدف قرار داده است، یک مانیتور ویژه Vlog نیز وجود دارد که اساساً یک لوازم جانبی مانیتور 3.5 اینچی 720p است که می تواند به پشت گوشی متصل شود و به کاربران امکان فیلمبرداری با سنسور دوربین جدید 1.0 اینچی را می دهد.

در مورد بقیه مشخصات این گوشی باید گفت، Xperia Pro-I دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K OLED با پشتیبانی از نرخ تجدید 120 هرتز است. در زیر کاپوت، دستگاه از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 به همراه 12 گیگابایت رم بهره می برد. به گزارش فرارو، با چنین عملکردهای پیشرفته دوربین، به فضای ذخیره سازی خوبی نیاز خواهید داشت برای همین شرکت سونی یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی را برای این گوشی درنظر گرفته است. همچنین یک اسلات کارت microSD وجود دارد که به شما امکان می دهد ظرفیت ذخیره سازی دستگاه را تا 1 ترابایت افزایش دهید.

گوشی که سونی آن را دوربین عکاسی می‌نامد!

این دستگاه در زمینه اتصالات از 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند و سیستم عامل اندروید را به اجرا می گذارد. علاوه بر این، Xperia Pro-I از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی تغذیه می کند. Sony Xperia Pro-I از دسامبر 2021 با قیمت 1800 دلار در ایالات متحده و همچنین بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و شمال اروپا برای خرید در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما