شناسهٔ خبر: 50417578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور از مناطق زلزله‌زده کوهرنگ دیدن کرد

شهرکرد- ایرنا-معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز چهارشنبه از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به‌صورت میدانی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نجار روز چهارشنبه با حضور در روستای کچوز بخش بازفت شهرستان کوهرنگ وضعیت زلزله‌زدگان و خسارت‌دیدگان این حادثه را از نزدیک بررسی و دستور لازم برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به مردم را صادر کرد.
وی در این بازدید ضمن تاکید بر اراده و عزم دولت سیزدهم برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان گفت: رییس‌جمهوری در همان ابتدای وقوع این حادثه، دستور پیگیری فوری برای رسیدگی را صادر کرد.
نجار تاکید کرد: وزیر کشور نیز برای کمک به زلزله‌زدگان و رفع مشکلات آنان با اراده قوی پیگیر مسایل مختلف است.
وی افزود: مردم مناطق زلزله‌زده نگران نباشند زیرا دولت سیزدهم توجه و عنایت خاص به این مناطق به‌ویژه عشایر دارد.
به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.
پس از آن نیز  ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.
پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان تویع شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما