شناسهٔ خبر: 50417030 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

خسارت زلزله شهرستان کوهرنگ ۵ هزار میلیارد ریال است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خسارت زلزله اخیر شهرستان کوهرنگ پنج هزار میلیارد ریال برآورد و به هیات دولت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مصطفی نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ با حضور در روستای کچوز بخش بازفت این شهرستان تاکید کرد: در زمین‌لرزه اخیر ۸۸ واحد مسکونی شهری و ۴۰۸ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان آسیب جدی دید که افزون بر ۳۰۰ واحد مسکونی به تعمیر اساسی نیاز دارد.

او افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت بازسازی واحد‌های شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید

نجار اضافه کرد: همچنین برای تعمیر هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: به‌منظور خرید لوازم خانگی و معیشتی زلزله‌زدگان به هر خانوار تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض کمک خواهد شد.

نجار گفت: همچنین برای اسکان موقت هر خانوار شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

او با اشاره به تخریب ۳۲۴ واحد نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ چهارمحال و بختیاری گفت: به هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد.

نجار آواربرداری و حمل مصالح ساختمانی برای ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله‌زده را بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام و تاکید کرد: برای تامین هزینه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها و صدور پروانه ساختمانی در شهر‌ها و روستا‌های مناطق زلزله‌زده کوهرنگ ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد تا بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق توزیع شود.

او افزود: برای بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده در شهر‌های مناطق زلزله‌زده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و در روستا‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران تصریح کرد: همچنین برای مرمت واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

نجار یادآور شد: به‌منظور تامین و تهیه وسایل معیشتی زلزله‌زدگان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر خانوار پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: همچنین برای هر جایگاه دام در مناطق زلزله‌زده ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر خانوار پرداخت خواهد شد.

نجار گفت: بنیاد مستضعفان برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده هشت تن و به‌منظور تعمیر هر خانه یک تن سیمان اختصاص می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

نظر شما