شناسهٔ خبر: 50415793 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مسکن حمایتی در پردیس ساخته می شود؟

قرار است ۱۱۰۰ هکتار از اراضی بین فازهای ۱۱ و ۱۲ شهر جدید پردیس به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص پیدا کند که هم اکنون در مرحله مطالعات، تعیین حریم و نهایتا دریافت مجوز از شورای عالی معماری و شهرسازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهر جدید پردیس در مرحله اول ثبت نام طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) قرار نگرفت اما وعده‌هایی برای الحاق ۱۱۰۰ هکتار از شمال پردیس به این پروژه داده شده است. گفته می‌شود این محدوده بین فازهای ۱۱ و ۱۲ شهر جدید پردیس قرار دارد.

پس از آنکه اوایل شهریورماه ۱۴۰۰ مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس ـ  که قرار است در پردیس یک شهرک ۷۰۰ هکتاری جدید احداث شود، دوشنبه ۳ مهرماه نیز در حاشیه تحویل ۴۰۳۰ واحد مسکن مهر این شهر اعلام کرد برای قانون جهش تولید مسکن دو ظرفیت بزرگ ۸۰۰ هکتاری و همچنین ۳۰۰ هکتاری را به‌عنوان شهرک فردوس در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در شورای‌عالی معماری و شهرسازی کارهای آن‌ها انجام شود.

شنیده می‌شود زمینهای مذکور در مرحله نقشه‌برداری و تعیین حریم هستند و پس از کارهای مطالعاتی به طرح جهش تولید و تامین مسکن اضافه خواهند شد.

از طرف دیگر ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه اقدام ملی برای پردیس در نظر گرفته شده که بنا به گفته هدایت از سرعت مناسبی برخوردار است. تمام بلوکها به مرحله اسکلت رسیده و در بعضی موارد اسکلتها تکمیل شده است.

شهر جدید پردیس که در ۱۷ کیلومتری تهران قرار دارد از جذابیت سکونت بالایی برای قرار دارد. در حال حاضر از حدود ۸۴ هزارواحد مسکن مهر این شهر، با احتساب ۴۰۳۰ واحد که سه روز قبل تحویل شد تعداد واحدهای تحویلی از ۷۰ هزار واحد عبور کرد. حدود ۱۴ هزار واحد در پردیس باقی مانده که از این تعداد هم ۸ هزار واحد در مرحله نصبیات و در مرحله نازک‌کاری قرار دارند که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

هدایت با بیان اینکه این ۱۴ هزار واحد هم به دلیل آنکه متأسفانه از سال ۹۳ تا ۹۸هیچ پروژه و یا فعالیت‌های اجرایی در پردیس انجام نمی‌شد، باقی‌مانده است، گفت: بخشی از این واحدها هم به‌علت معارض‌هایی که وجود داشت باقی مانده بود. عملیات اجرایی واحدها از ۲ سال پیش آغاز شده و تعدادی از آن‌ها هم تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما