شناسهٔ خبر: 50415632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

۶۰ درصد دانش‌آموزان قزوینی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند

سیده زهرا حسینی فلاح

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الأمر (عج) با بیان اینکه دانش‌آموزان نماد امیدآفرینی در کشور هستند، اعلام کرد: در کشور ۱۵ میلیون و در استان ۲۵۵ هزار دانش‌آموز به‌عنوان آینده‌سازان کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد عضو بسیج سازمان بسیج دانش‌آموزی استان هستند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد سرباز در نشست خبری با اهالی رسان که ظهر امروز چهارشنبه ۵ آبان در محل سپاه صاحب‌الأمر (عج) برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور سیزدهم آبان ماه سال ۴۳ سالروز هجرت و تبعید امام از ترکیه است که توسط رژیم منحوس ترکیه رقم خورد. این روز یادآور شهادت دانشجویان در دانشگاه تهران و یادآور حماسه و انقلاب مردم ایران در تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در سال ۵۸ به‌عنوان یکی از تاریخی تحریم روزهای ملت ایران است.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان یادآور دشمنی بیش از ۷۰ ساله دولت ایالات‌متحده آمریکا علیه ملت ایران است که از سال ۱۳۳۲ با کودتای خود ملت ایران را از داشتن دولت مردمی محروم کرد و پس از انقلاب با انواع توطئه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرد و با یاری خداوند در تمام این توزیع‌ها شکست خورد که با بصیرت و آگاهی و پای‌کار بودن مردم در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ایجاد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الأمر (عج) خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی که توسط امام راحل ایجاد شد امروز پس از سی سال توسط مقام معظم رهبری تبدیل به درخت تناوری شد که شاخه‌های آن تا دوردست‌های دنیا پیش رفته است و از عراق و یمن تا انتهای شاخ آفریقا و مناطق غربی و اروپا و آمریکا امروز حضور انقلاب اسلامی را شاهد هستیم و حوزه نفوذ انقلاب اسلامی به‌اندازه تمام دنیا گسترده است.

وی اشاره کرد: امروز پس از تحمل مخارج بالا در منطقه خاورمیانه و منطقه غرب آسیا امروز شاهد این هستیم که آمریکا به زوال قدرت خود نزدیک‌تر شده است. در عراق از ابتدای دهه ۸۰ با حمله آمریکا به عراق فضایی ایجاد شد که مردم مظلوم عراق دچار حملات شدید و ویرانی‌های گسترده‌ای توسط ارتش آمریکا شدند اما در سال‌های اخیر ایالات‌متحده مجبور به فرار از عراق شد.

سرباز متذکر شد: آمریکا پس از شکست در تمام جبهه‌ها با ورود داعش در سوریه جنایات زیادی رقم زد اما با حماسه شهید حججی‌ها و شهید سلیمانی‌ها بازهم با شکست مواجه شد. امروز نیز در یمن در جنگ نیابتی، آمریکا در باتلاق گیر کرده و هرروز به دنبال میانجی برای خروج از این باتلاق هستند و به‌زودی شاهد پیروزی کشور یمن توسط رژیم آل‌سعود خواهیم بود.

وی تصریح کرد: آمریکا در طول سال‌ها با تحریم‌های شدید در عرصه‌های مختلف توطئه‌های زیادی علیه نظام و ملت ایران داشتند و امروز آمریکای بسیار ضعیف‌تر از گذشته را شاهد هستیم، به امید روزی که با فراهم شدن شرایط، شاهد اضمحلال این رژیم مستکبر در دنیا باشیم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الأمر (عج) با بیان اینکه دانش‌آموزان نماد امیدآفرینی در کشور هستند، تشریح کرد: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار نام جوانان ذکر شده است. امروز در کشور ۱۵ میلیون و در استان ۲۵۵ هزار دانش‌آموز به‌عنوان آینده‌سازان کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۰ درصد عضو بسیج سازمان بسیج دانش‌آموزی استان هستند.

برگزاری ۲۰۰ برنامه شاخص در هزار پایگاه دانش‌آموزی قزوین

وی اضافه کرد: امسال در هفته بسیج دانش‌آموزی، برنامه‌های مختلفی در فضاهای مختلف برنامه‌ریزی شده است که با همکاری فرماندهان در حوزه‌های مختلف و در هزار پایگاه دانش‌آموزی برنامه‌های اجرا خواهد شد که ۲۰۰ برنامه شاخص توسط استان برگزار می‌شود.

سرباز مطرح کرد: برنامه‌های شاخص هفته بسیج دانش‌آموزی شامل ایراد بیانیه توسط دانش‌آموزان بسیجی در سطح استان، عطرافشانی مزار شهدای قزوین، زنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس استان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه قزوین در راستای تجدید بیعت با ولایت است.

وی اظهار کرد: صدور اهدا احکام مسئولیتی فرماندهان واحدهای پیشگام در مدارس، تجلیل از دست‌اندرکاران درس آمادگی دفاعی با حضور فرمانده سپاه استان در مجتمع طلاییه، واکسیناسیون دانش‌آموزان، دیدار فرماندهان حوزه مقاومت دانش‌آموزی با فرمانده سپاه استان، مسابقات ورزشی دانش‌آموزان بسیجی، نشست صمیمی دانش‌آموزان مجتمع علوی و فاطمی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در راستای مطالبه دانش‌آموزی در حوزه آسیب‌های فرهنگی علمی و پرورشی و برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الأمر (عج) یادآور شد: ۲ پویش بزرگ با عنوان پویش نوجوان پلاس با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی و پویش دوم پویش دنیای بدون استکبار و در قالب کلیپ و مستند مسابقه است که پنج سؤال از سوی دانش‌آموزان طراحی و از مسئولان استان پرسش می‌کنند و پس از تهیه کلیپ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند که به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقر شده بود که در پایان هفته تجمع سیزده آبان برگزار شود که برگزاری یا عدم برگزاری آن فردا پنجشنبه ۵ آبان اعلام خواهد شد؛ البته برگزاری این تجمع به شرایط و رنگ‌بندی کرونایی استان و شهرستان‌های تابعه بستگی دارد.

سرباز با بیان اینکه بصیرت‌افزایی جامعه از اهداف بسیج دانش‌آموزی است، اظهار کرد: معرفی بیشتر بسیج دانش‌آموزی به جامعه و دانش‌آموزان از اهداف ما در این هفته است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری فضای تبیین محور فعالیت ماست تا راهبردی که مقام معظم رهبری برای جامعه تعیین کرده‌اند، تبیین شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الأمر (عج) اشاره کرد: تبیین نقش بسیج در عرصه‌های انقلاب با اولویت امیدآفرینی و معرفی سبک زندگی اسلامی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از دیگر اهداف بسیج دانش‌آموزی است. همچنین تقویت روحیه استکبارستیزی، گسترش روحیه و مدیریت جهادی و عقلانی جهت جهش کشور در رفع مشکلات مردم جزو برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در این هفته است.

انتهای پیام

نظر شما