شناسهٔ خبر: 50415603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت وحدت مسلمین حول محور اشتراکات و پرهیز از اختلاف و جنگ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۵ درصد بین مذاهب اسلامی وجوه مشترک وجود دارد بنابراین عقل حکم می‌کند که مسلمین حول محور این اشتراکات وحدت کنند و از اختلاف و جنگ دوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید مهدی قریشی در همایش بین المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین که  صبح امروز در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه  برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یکی از محورهای وحدت بین مسلمین است که در جای جای آن به وحدت بین مسلمین تاکید شده و در قرآن مسلمین را برادر یکدیگر می‌داند و پیامبر بر همین اساس بین مسلمین عقد اخوت بستند تا بین مسلمین تفرقه ایجاد نشوند.

وی با بیان اینکه  قرآن یک محدث و سخنگویی است که جای هیچ دروغی در آن وجود ندارد و هر کس با آن همنشین باشد هدایتش بیشتر و ضلالت و گمراهیش کاهش می‌یابد تصریح کرد: خداوند در قرآن برای کسانی که در بین مسلمین تشدد و اختلاف ایجاد می‌کنند وعده عذاب شدید داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: وجود قرآن یکی از محورهای وحدت بوده و مسلمین را به وحدت دعوت می‌کند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد بین مذاهب اسلامی وجوه مشترک وجود دارد بنابراین عقل حکم می‌کند که مسلمین حول محور این اشتراکات وحدت کنند و از اختلاف و جنگ دوری کنند.

وی اذعان کرد: ما با مذاهب اسلامی بیشترین مشترکات را داریم و باید حول محور مشترکاتی که داریم قدم برداریم تا استکبار و ایادی و بندگان آن‌ها نتوانند بر طبل تفرقه بنوازند که آن‌ها با تفرقه افکنی فقط  اصل وحدت و اسلام را نشان گرفته‌اند.

این مقام مسوول یادآور شد: وجود دشمن مشترک یکی از محورهای وحدت بین مسلمین است چرا که دشمنان اسلام، شیعه و اهل سنت را مورد هجمه قرار می دهند.

قریشی تصریح کرد: قرآن در خصوص تفرق بین مسلمین این نتیجه را بیان می‌کند که پیامبر زاده‌ها وقتی اختلاف کردند سبب شد که قیصرها و کسراها بر آن‌ها حاکم شده و آن ها را به تیمار چهارپایان خود مجبور کنند.

وی اضافه کرد:حضرت امیرالمومنین علیه السلام مردم را به تدبر در احوال گذشتگان توصیه می‌کنند که در حال وحدت قدرت داشتند و ارباب و حاکم بودند اما وقتی تفرق ایجاد شد قدرت را از دست دادن و خداوند لباس عزت را از وجودشان بیرون آورد.

وی بیان کرد: یک منادی روز قیامت ندا می‌دهد که هر کسی که کاری کرده باشد روز قیامت درگیر کار و عملش است مگر کسانی که خدوم قرآن بوده‌اند روز قیامت راحت هستند از کسانی باشید که در راه قرآن فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی اذعان کرد: پیامبر و رهروان راه پیامبر بینشان مودت و برادری حاکم است در حالی که شدیدترین برخوردها را با تفرقه افکنان دارند چرا که قرآن همواره ما را به برادری و صلح دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما