شناسهٔ خبر: 50415511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس; پیشتاز انجام واکسیناسیون کرونا در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از پیشتازی استان فارس در انجام واکسیناسیون کامل علیه کروناویروس در کشور، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد لطفی در چهارصد و سی و سومین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا ضمن بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس از عملکرد مناسب مجموعه دانشگاه در مسیر سخت مقابله با بیماری کووید۱۹ به ویژه اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس تقدیر کرد و اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان فارس با تزریق هر دو دُز واکسن کرونا به ۵۶ درصد افراد بالای دوازده سال استان، در تکمیل واکسیناسیون کرونا در کشور پیشتاز است و این موفقیت با تلاش تمام ارکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به دست آمده است.

وی همچنین با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان در چند روز گذشته روند افزایشی داشته است، گفت: این موضوع نشان دهنده کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در نتیجه افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در جامعه است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هرگونه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کروناویروس را زمینه ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه و اوج گیری دوباره بیماری عنوان کرد و بیان کرد: مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان هاست و با همت و همکاری همگانی است که می توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی، کمک کرد.

لطفی در ادامه با بررسی آخرین آمارهای کرونا در نقاط مختلف استان، آگاه سازی و اطلاع رسانی بیشتر به مردم، به ویژه در مناطق با شرایط قرمز کرونا را لازم و ضروی دانست و از مسوولان و مدیران ارشد شهرستان ها خواست در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹ همکاری و تعامل بیشتری با مجموعه سلامت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اولویت نخست مقابله با کرونا به شمار می رود، از مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان خواست به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه ای داشته باشند.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، علت‌ جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

انتهای پیام/م

نظر شما