شناسهٔ خبر: 50414876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ورامین: آموزش فنی و حرفه‌ای، حلقه مفقوده اشتغال در جامعه است

تهران- ایرنا- فرماندار ورامین گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای، حلقه مفقوده اشتغال افراد در جامعه است چرا که امروز واحدهای متقاضی بیش از کارگر ساده، به نیروی کار متخصص نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال سربازان شرق استان تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، اظهار داشت: یکی از مهترین اصول در جذب نیروی کار، تخصص افراد در زمینه‌ای خاص است و این مهارت توسط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: بسیاری از افراد تصور دارند فقط با داشتن مدرک دانشگاهی است که می‌توانند صاحب شغل و یا حرفه مورد نظر خود شوند در حالی که اتصال صنعت، دانشگاه و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمان دستیابی افراد به شغل مورد نیاز را کوتاه‌تر می‌کند.

به گفته کاغذلو، کمبود نیروی متخصص باعث شده تا در شهرستان ورامین، اغلب صنایع به نیروی کار نیاز داشته باشند و هم اکنون واحدهای مستقر در شهرستان به بیش از هزار نفر نیروی کار نیاز دارند.

فرماندار ورامین اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول در راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی، پررنگ کردن نقش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مختص آن صنایع است و در این صورت، می‌توان به سهولت نیروی کار را تربیت و جذب کرد.

وی گفت: ۸۰ درصد از اقتصاد ورامین بر پایه کشاورزی و دامپروری و ۲۰ درصد آن در حوزه صنعت است بنابراین نیاز شهرستان، آموزش افرادی است که بتوانند در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت کرده و یا خود نسبت به راه‌اندازی یک واحد تولیدی اقدام کنند.

کاغذلو افزود: ورامین از سه هزار بافنده قالی برخوردار است که با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت و اعطا تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی، در سال گذشته برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی اظهار داشت: ورامین تولید کننده ۷۰ درصد از شیشه مورد نیاز کشور است از این رو به نام شهر ملی شیشه کشور نامگذاری شده است و علاوه بر این ورامین محل استقرار شهرک تخصصی چرم کشور است که با ارائه آموزش به متقاضیان کار در این حوزه‌های می‌توان نیروی متخصص برای جذب شدن به بازار کار را تربیت کرد.

کاغذلو از اشتغال سربازان به عنوان یکی از اقدامات موثر در حوزه کاهش میزان بیکاری یاد کرد و افزود: اگر علایق سربازان در حوزه اشتغال پایش شده و به همان میزان، میزان تقاضای بازار کار برای جذب نیروی متخصص معین گردد، می‌توان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این افراد با اولویت کسانی که در حال اتمام دوران خدمت مقدس سربازی می‌باشند، آنان را برای جذب شدن در بازار کار یاری کرد.

فرماندار ورامین گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ورامین آماده است تا با استفاده از تجربه و دانش اساتید، آموزش‌های لازم را به سربازان مستقر در فرماندهی انتظامی شرق ارائه کرده و با در نظر گرفتن اولویت نیاز بازار، آنان را برای جذب به بازار کار آماده کرد.

وی میزان بیکاری در شهرستان ورامین را ۸.۲ درصد اعلام کرد.
 

فرماندار ورامین: آموزش فنی و حرفه‌ای، حلقه مفقوده اشتغال در جامعه است


بیش از ۷۳ هزار نفر در واحدهای صنعتی پردیس مشغول به کار هستند
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری پردیس نیز در این جلسه گفت: پردیس با داشتن هفت بافت صنعتی و بیش از هشت هزار کارخانه، واحد و کارگاه تولیدی، بیش از ۷۳ هزار نفر شاغل در حوزه‌های مختلف دارد.

سیدمهدی حسین نژاد افزود: پردیس، یکی از مناطق پویا در حوزه صنعت و ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی است که به طوری که هم اکنون نرخ بیکاری در این شهرستان منفی است و اغلب واحدهای تولیدی به نیروی کار نیاز دارند.

وی اظهار داشت: به منظور ارتقا سطح دانش نیروی کار متخصص، تا کنون بیش از ۲۳ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به نیروهای کار پردیس ارائه شده است و در حوزه اشتغال سربازان نیز چهار رسته برای آموزش ارائه شده که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای این آموزش‌ها به سربازان ارائه خواهد شد.

بیش از ۳۸۸ هزار نفر ساعت آموزش به سربازان ورامین ارائه شده است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ورامین نیز در این جلسه گفت: به منظور آمادگی سربازان برای وارد شدن به بازار کار، بیش از ۳۸۸ هزار و ۳۸۱ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

احمد دژآهنگ افزود: علاوه بر سربازان طی ۲ سال گذشته مرکز فنی و حرفه‌ای ورامین به ۱۱۶ نفر از پرسنل پلیس راه، ۳۱ نفر عوامل انتظامی، ۹ نفر یگان ویژه و ۲۴۹ نفر از سربازان مستقر در شهرستان ورامین آموزش فنی و حرفه‌ای در رسته‌های مختلف ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه مقرر شد تا در تمامی شهرستان‌های شرق استان تهران کارگروه اشتغال سربازان هرماه با حضور نماینده‌ای نظام وظیفه عمومی شرق برگزار شود.

همچنین بررسی وضعیت علائق سربازان به نوع آموزش و اشتغال و پایش نیروهای مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان با اولویت افرادی که در آستانه ترخیص قرار دارند، از جمله مصوبات این جلسه بود.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

نظر شما