شناسهٔ خبر: 50414155 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانش آموز خویی برنده مدال برنز جهانی اختراعات ژنو سوئیس

دانش آموز خویی مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوئیس بر گردن آویخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فاطمه پور حسن دانش آموز فعال آموزشگاه فرزانگان و پژوهش سرای دانش‌آموزی جابربن حیان خوی موفق شد مدال برنز مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوئیس را از آن خود کند.

مسابقات جهانی و بین المللی اختراعات ژنو در روز‌های ١٨ تا ٢١ جولای ٢٠٢١ (٢٧ تا ٣٠ تیرماه ١٤٠٠) به صورت مجازی در سوئیس و با حضور ٦٥٠ نوآور از سراسر جهان تحت نظر IFIA برگزار شد.

این مسابقات ویژه اعضای فدراسیون بین المللی مخترعان است که دانش آموزان در رشته‌های مختلف از جمله فنی مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی و محیط زیست، شیمی و زیست شناسی، پزشکی و … به رقابت پرداختند.

مخترعین ثبت شده در فدراسیون جهانی دارای پروژه‌های علمی و نوآورانه هستند و نام فاطمه پورحسن به عنوان مخترع جهانی با پسوند INV و دارای پروفایل و کد اختصاصی در محل دائمی این فدراسیون در ژنو سوئیس به ثبت رسید.

فاطمه پور حسن، مخترع ایرانی ثبت شده در فدراسیون جهانی، از دانش آموزان فعال آموزشگاه فرزانگان و پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان شهرستان خوی است که زیر نظر راهنمایی‌ها و آموزش‌های دبیران و مدیریت این مرکز علمی موفق شد در سال‌های گذشته نیز مدال طلای جشنواره علوم و اختراعات کره جنوبی را کسب کند و دارای پروژه‌های علمی و نوآورانه‌ای است که این مهم نشانگر سطح بالای دانش و آموزش این نوآور است.

انتهای پیام/گ

نظر شما