شناسهٔ خبر: 50412523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگرانی مقامات روسیه از ادامه روند رو به رشد موارد ابتلا و تلفات کرونا

در شرایطی که رکورد جدید شمار قربانیان کرونا در روسیه ثبت شده و تعداد کل تلفات به حدود ۲۳۴ هزار نفر رسیده، مسکو دست مقامات محلی برای اعمال محدودیت‌های لازم به منظور مقابله موثر با شیوع اپیدمی را باز گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آنا پاپووا" رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه در نشست شورای هماهنگی دولت در زمینه اقدامات برای مقابله با اپیدمی کرونا اعلام کرد که روند ابتلا به عفونت کووید-19 همچنان وخیم بوده و در 32 منطقه کشور افزایش قابل توجه یافته است.

این مقام روس با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط افزایش آهنگ واکسیناسیون برای مقابله با گسترش این بیماری کاملاً ضروری است، یادآور شد که در تمامی مناطق روسیه انجام واکسیناسیون علیه کرونا برای برخی گروه‌های شغلی که بیشترین تماس را با مردم دارند، اجباری شده است.

 "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز در این نشست یادآور شد که با توجه به اقدامات انجام گرفته، میزان افزایش ابتلا به بیماری کووید-19 در برخی مناطق کشور کاهش یافته است.

به گفته وی، در برخی مناطق اگر هفته گذشته روند شیوع تا 16 درصد افزایش داشت، این هفته این افزایش به حدود 10 درصد رسیده است. موراشکو افزود: «البته بسیار اهمیت دارد که اقدامات محدود کننده در مناطقی که شاهد رشد بیماری هستند، شدیدتر اجرا شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای مبتلایان افزایش یابد.»

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که رهبران مناطق روسیه می‌توانند بطور مستقل در خصوص تمدید محدودیت‌های مربوط به مبارزه با کووید-19 تصمیم گیری کنند.

سخنگوی کرملین گفت: «مناطق فدرال اختیارات لازم برای اجرای محدودیت‌های مشخص را داشته و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از فرمانداران مناطق خواسته تا از اختیارات خود برای هر نوع اقدام ضروری در این رابطه استفاده کنند.»  

پسکوف یادآور شد که در مسکو فعلاً تعطیلی کامل شهر ضروری نبوده و برنامه نشده است.

در همین رابطه، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت روسیه نیز در نشست هماهنگی برای مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه وضعیت اپیدمی در مسکو همچنان رو به وخامت است، توضیح داد: «طی یک هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کووید-19 تا 14 درصد افزایش یافته و موارد بستری بیماران نیز تا 10 درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب واضح است که رشد شیوع کرونا در پایتخت جدی است.»

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 12 هزار تخت بیمارستانی توسط مبتلایان به کرونا اشغال شده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا پایان این هفته شاهد  اوج شیوع بیماری در شهر مسکو باشیم و لازم است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.  

طبق آخرین اطلاعات، تاکنون بیش از یک میلیون و 786 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو شناسایی شده که حدود یک میلیون و 570 هزار نفر درمان شده و 30 میلیون و 963 نفر هم جان خود را از دست داده است.

تنها طی شبانه روز گذشته یک هزار و 123 نفر در روسیه جان باختند

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهار‌شنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 123 مورد افزایش یافت که باز هم رکورد جدیدی در تعداد تعداد فوت مبتلایان در کل دوره شیوع کرونا در روسیه بشمار می‌رود. بدین ترتیب تاکنون 233 هزار و 898 نفر در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو- 91 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ - 74 مورد، در منطقه کراسنودارسک- 42 مورد و در منطقه مسکو نیز 41 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی یک روز گذشته 36 هزار و 582 مورد افزایش یافت. ضمن اینکه اکنون دو هفته است که تعداد موارد ابتلای جدید به بیش از 30 هزار نفر در روز رسیده است. در مجموع تعداد مبتلایان به این عفونت به 8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر رسیده است.

بیشترین موارد آلودگی روزانه، 5 هزار و 789 مورد آلودگی در شهر مسکو، 2 هزار و 913 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و دو هزار و 670 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است.

در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 875 هزار و 968 نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این، تعداد بیماران معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 29 هزار و 151 نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به 7 میلیون و 242 هزار و 735 نفر برسد.

انتهای پیام/

نظر شما