شناسهٔ خبر: 50412352 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهدوی‌کیا: هشت بازیکن اصلی تاجیکستان، استقلالی هستند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: هشت بازیکن اصلی تیم امید تاجیکستان جزو ۱۱ بازیکن اصلی تیم استقلال تاجیکستان بودند که مقابل پرسپولیس به میدان رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی مهدوی‌کیا درباره دیدار فردا (پنجشنبه) تیم امید ایران مقابل لبنان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیای سال ۲۰۲۲ اظهار داشت: بازی اول را پشت سر گذاشتیم و برای بازی با لبنان آماده می‌شویم. بازی قبلی این تیم مقابل تاجیکستان را دیدیم و می‌دانیم که تیم خوبی است.

وی با بیان اینکه اکثر بازیکنان این تیم باتجربه هستند گفت:‌ لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی کار کرد و چشم به ضدحملات داشت. ما نیز با توجه به تدافعی بودن حریف کار سختی داریم. ما لبنان را آنالیز کردیم و امیدواریم این بازی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال امید افزود: بچه‌هایی که متولد سال ۲۰۰۱ به بعد هستند می‌توانند در المپیک هم بازی کنند، ولی من فکر می‌کنم تاجیکستان و لبنان در ترکیب اصلی بیشتر از بازیکنان متولد سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ استفاده کرده‌اند. نگاه ما به آینده است.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ بعد از صعود از این مرحله برنامه‌ریزی را ادامه دهیم و با بازی‌های دوستانه به هماهنگی بیشتری برسیم. خیلی از بازیکنان در این مسابقات برای اولین بار کنار هم بازی می کنند، آنان بازیکنان باکیفیتی هستند، بعد از آن برنامه هشت ماهه داریم که باید اجرا کنیم.

مهدوی کیا درباره تعامل باشگاه‌ها با تیم امید، بیان داشت: قطعاً با شرایطی که باشگاه‌ها در شروع لیگ داشتند سعی کردیم از باشگاه ها بازیکن زیاد نگیریم. خیلی دوست داریم تعامل وجود داشته باشد تا نه تیم امید ضرر کند و نه باشگاه‌ها. بازی‌ها خارج از فیفادی برگزار می‌شود و این کار ما را سخت می‌کند. اگر مسابقات در فیفادی باشد خیلی راحت‌تر می‌توانیم تیم را آماده کنیم.

وی درباره برنامه‌های پیش روی تیم فوتبال امید گفت: در سفرهایی که تیم ملی به قطر و امارات داشت و همچنین در سفر کره جنوبی به ایران رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا بتوانیم تورنمنت چهار جانبه‌ای در فوریه در قطر داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: ایران، کره، قطر و تیمی دیگر که قرار است مشخص شود. برای حضور ایران در کمپ اسپایر و استفاده از امکانات این کمپ در حال بررسی است تا در بهترین شکل برای المپیک آماده شویم و بعد از سال‌ها بتوانیم در این بازی‌ها حضور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا الان شرایط بد نبوده ولی مشکل بزرگ مشکل چمن مصنوعی است. در ایران همه زمین‌ها طبیعی است و خیلی از بازیکنان سال‌هاست روی چمن مصنوعی بازی نکرده‌اند.

مهدوی کیا گفت:‌ تیم تاجیکستان هم تیم خوبی است و فکر می‌کنم نفرات این تیم هشت سال است که در کنار هم هستند و به جام جهانی هم رسیده‌اند. اسکلت اصلی این تیم همان تیمی است که در استقلال تاجیکستان مقابل پرسپولیس بازی کرد. هشت بازیکن اصلی تیم امید تاجیکستان جزو ۱۱ بازیکن اصلی تیم استقلال تاجیکستان بودند که مقابل پرسپولیس به میدان رفتند و ما  امیدواریم مقابل این تیم هم بازی خوبی انجام دهیم.

گفتنی است تیم فوتبال امید ایران در گام نخست موفق شد با چهار گل از سد نپال بگذرد.

نظر شما