شناسهٔ خبر: 50412203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد

لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد و اکنون این لوگوی جدید روی جدیدترین ون استیشن قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میباخ Motorenbau یک خودروساز آلمانی از یاد رفته است که امروزه به عنوان یک برند فرعی از مرسدس بنز شناخته می شود. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط ویلهلم مایباخ و پسرش (که در اصل یکی از زیرمجموعه‌های Luftschiffbau Zeppelin GmbH بود)، تأسیس شد و تا سال ۱۹۱۲ با نام Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH شناخته می‌شد.

در سال ۱۹۶۰، مایباخ توسط کارخانه دایملر بنز خریداری شد. این برند در اواخر قرن بیستم به عنوان یک برند مستقل در ساخت خودرو‌های فوق لوکس بازگشت و خودروهای مشترکی را با مرسدس بنز ساخت. پس از اینکه به مرور فروش خود را آغاز کرد، نام  این کارخانه بار دیگر به عنوان یک برند از زیر مجموعه مرسدس بنز (که متعلق به دایملر AG است)، سر زبان ها افتاد.

دایملر در حال حاضر نسخه فوق لوکس مرسدس بنز کلاس S را با نام تجاری مرسدس میباخ تولید می‌کند. میباخ در اوایل سال ۲۰۰۰ به یکی از خودرو‌های لوکس مرسدس بنز تبدیل شد. لوگوی دوتایی Ms در میباخ در واقع مخفف میباخ Motorenbau است و همچنین نماد صلیب شکسته را که در یادداشت دکتر رکس کری بیان شده است، نشان می‌دهد.

 

لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد
 
لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد
 
لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد
 
 

دکتر رکس کوری در یادداشتی گفته است که لوگوی میباخ از کارخانه خودروسازی فولکس واگن تقلید شده است. نماد صلیب شکسته در میباخ ظاهراً به عنوان حرف دوگانه S استفاده می‌شود که به معنای سوسیالیسم تشکیل شده توسط حزب کارگران سوسیالیست ملی در آلمان است. همین نماد در خودرو‌های دیگر مانند آئودی، واندرر، DKW و Horch وجود دارد.

 

لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد
 
 
لوگوی مرسدس بنز میباخ تغییر کرد
 
 

انتهای پیام/

نظر شما