شناسهٔ خبر: 50411146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست سازمان فرهنگیو اجتماعی شهرداری یزد:

مرکز حامی زنان و کودکان یزد در کاهش آسیب های فضای مجازی موثر است

یزد- ایرنا - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: ایجاد مرکز حامی زنان و کودکان با حضور روانشناسان و روانپزشکان مجرب در این شهر از افزایش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی صداقت روز چهارشنبه در دیدار با معاون دادستان یزد افزود: زنان و کودکان افرادی هستند که بیشترین آسیب ها را در فضای مجازی می بینند، بدین ترتیب مرکز حامی ضمن حفظ آبرو به این قشر کمک می کند.

وی اظهارکرد: در راستای پرونده هایی که در دستگاه قضایی مطرح شده و آسیب هایی را که در لایه های زیرین زندگی شهروندان بررسی شده است، در مرکز حامی به مشکل مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ اسرار آنها رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه دیده پناهگاهی برای گزارش مشکل خود داشته باشند.

مرکز حامی یزد در کاهش آسیب های فضای مجازی موثری  است

صداقت خاطرنشان کرد: در مرکز حامی روانشناسان و روانپزشکان مجرب و برجسته حضور دارند تا از طرح این موضوع در محیط قضایی ،انتظامی و تشدید آسیب‌ها جلوگیری شود این مرکز بیشتر جنبه پیشگیری دارد ،می‌تواند افراد را از افتادن در دام شیادان دور کند.

معاون دادستان یزد هم در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی مرکز حامی با همکاری شهرداری یزد گفت: در این مرکز به مشکل های مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ محرمانه اسرار زندگی آنها  رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه دیده مامنی برای گزارش مشکل خود داشته باشند.

محمدنعیمی نژاد بر اجماع ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای آموزش تاکید کرد و یادآور شد: بسیاری از جرایم ناشی از ناآگاهی و کم‌اطلاعی بزه دیده شکل می‌گیرد که در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بهترین راهبرد است و در صورت گزارش دهی با حفظ اسرار محرمانه و اطمینان و توانمند بخشی بزه دیدگان در اولویت قرار دارد.

جشنواره رسم همسایگی با هدف ترویج فرهنگ همسایه داری

همچنین به گزارش سازمان یادشده مدیر اداره آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشنواره رسم همسایگی با هدف ترویج و آموزش فرهنگ همسایه داری و آپارتمان نشینی خبر داد.

حمید زارع با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی در برخورد با همسایگان راهکارهای خوبی را ارایه کرده و برای رعایت حقوق همسایه اهمیت خاصی قایل است گفت: زندگی به سبک  شهری در خانه‌های کوچک، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی سبب شد که سبک جدیدی از همسایه داری و سکونت شکل بگیرد و البته نبود آگاهی از قوانین و حقوق افراد در این شیوه می تواند مشکل ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه در منازل آپارتمانی به جهت ارتباط نزدیکی که واحدهای مسکونی با یکدیگر دارند و مراعات حال همسایگان حساسیت بیشتری دارد، افزود: بهترین اقدام در این زمینه آگاه کردن افراد به حقوقی است که در شرع و قانون ذکر شده و با اجرای آن حقوق، همسایگان از آزار یکدیگر در امان خواهند بود.

وی در خصوص برگزاری این جشنواره و ارایه راهکارها برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی گفت: این جشنواره شامل بخش های متفاوتی از جمله پویش آپارتمان برتر است که طبق دستورالعمل هایی که به مجتمع های آپارتمانی ارایه می شود، تیم ارزیابی، آپارتمان نمونه و برتر را انتخاب می کند.

مدیر اداره آموزش شهروندی سازمان یادشده شهرداری یزد از دیگر برنامه های جشنواره را تولید محتوای آموزشی از جمله مجموعه کلیپ، موشن، اینفوگرافی، پوستر و تیزر با موضوع مربوطه و با هدف نشان دادن اهمیت همسایه داری در فرهنگ آپارتمان نشینی و انتشار آن در فضای مجازی بیان کرد.

وی یکی دیگر از برنامه های جشنواره را برگزاری شب شعر «رسم همسایگی» در اواخر آبان ماه بیان  کرد و گفت: از دیگر بخش های این جشنواره می توان به برگزاری مسابقه و قصه خوانی در ارتباط با موضوع آپارتمان نشینی اشاره کرد.

زارع خاطرنشان کرد: امیدواریم که در این جشنواره با آموزش و آگاهی درباره قوانین و مقرراتی که در زمینه ی آپارتمان نشینی وجود دارد و همچنین آگاهی از حدود وظایف همسایگان و کسانی که در یک محیط زندگی می کنند، بتوانیم فرهنگ آپارتمان نشینی را ارتقا دهیم

حدود ۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در مرکز این استان و بقیه در ۱۰ شهرستان دیگر زندگی می کنند. 

نظر شما