شناسهٔ خبر: 50410950 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

به گزارش رکنا،

حمله سایبری به روند واکسیناسیون کرونا ضربه نزد/ احتمال اختلال در نظام توزیع دارو در صورت تداوم محدودیت سوختگیری

رکنا: حمله سایبری به پمپ بنزین ها، موجب بروز اختلال در نظام ترانزیتی کشور شده است. در این شرایط به نظر می رسد سیستم واکسیناسیون کرونا به مشکل نخواهد خورد، اما ممکن است تداوم این روند، نظام توزیع دارو، سرم و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کند.

صاحب‌خبر -

حمله سایبری به پمپ بنزین ها منجر به بروز اختلال در نظام ترانزیتی کشور شده است. این حمله سایبری منجر به محدودیت سوختگیری کامیون ها شده است. برخی مسئولان این حمله سایبری را از سوی کشورهای خارجی دانسته اند. بیش از 24 ساعت است که به دلیل وقوع حمله سایبری سامانه هوشمند سوخت نمی تواند بنزین یا گازوئیل را با نرخ دولتی به دست مردم برساند. البته تبعات این حمله سایبری به روند واکسیناسیون کرونا ضربه نزده است، اما می تواند در روزهای اتی اختلالاتی را در نظام توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از روز گذشته حمله سایبری به سامانه پمپ بنزین های کشور منجر به ایجاد اختلال در روند حرکت کامیون ها و سایر وسایل باربری عموم شده است. در این میان احمد کریمی، دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور به رکنا گفته است که هم اکنون کامیون ها در هر جایگاه عرضه سوخت فقط می توانند 100 لیتر گازوئیل بزنند و اساسا دریافت گازوئیل در جایگاه ها با محدودیت های بسیاری مواجه شده است. تمام کامیون ها نیز مجبورند که گازوئیل خود را با نرخ آزاد 600 تومانی بزنند.

در این میان سوال مهمی که وجود دارد این است که با توجه به اختلال در نظام ترانزیتی کشور، آیا توزیع واکسن کرونا، دارو، سرم و سایر تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شده است یا خیر؟ پیگیری های رکنا از مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت حاکی از آن است که هنوز هیچ مشکلی برای توزیع واکسن کرونا در استان های مختلف پدید نیامده و با توجه به ذخیره بالای واکسن در اغلب استان ها، به نظر نمی رسد که حتی در صورت تداوم این روند، واکسیناسیون کرونا با مشکل مواجه شود.

همچنین دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان کشور به رکنا گفت که هنوز از هیچ کدام از داروخانه های کشور درباره کمبود دارو به علت بروز مشکل در نظام ترانزیتی کشور گزارش نشده است. او البته تاکید کرد که تداوم این روند در روزهای آتی ممکن است داروخانه ها را با مشکل مواجه کند.

اسحاق عامری، معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز در گفت و گو با رکنا با بیان این که هنوز هیچ گزارشی از کمبود تجهیزات پزشکی به دلیل بروز اختلال در نظام ترانزیتی کشور پدید نیامده است، عنوان کرد: هنوز هیچ کدام از دانشگاه های علوم پزشکی به ما خبر نداده اند که در تامین سرم یا سایر تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شده اند، اما طبیعتا اگر محدودیت سوختگیری کامیون ها در روزهای آینده ادامه پیدا کند، احتمالا شرکت های باربری طرف قرارداد دانشگاه های علوم پزشکی در توزیع دارو، سرم و سایر تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه خواهند شد.

آن طور که عامری می گوید، شرکت های باربری دانشگاه های علوم پزشکی دارای سهمیه خاصی از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیستند؛ این در حالی است که به گفته دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران کشور، طی کردن مسافت های طولانی حداقل به 300 تا 400 لیتر گازوئیل احتیاج دارد و اگر محدودیت سوختگیری 100 لیتری برای کامیون های حمل دارو و تجهیزات پزشکی ادامه یابد، بعید نیست که در روزهای آتی مراکز درمانی و داروخانه های کشور با کمبودهایی مواجه شوند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • این گربه شگرد دزدان تهرانی را بلد است !  + عجیب ترین فیلم که دیده اید !

    این گربه شگرد دزدان تهرانی را بلد است ! + عجیب ترین فیلم که دیده اید !

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما